اتاق خوابت رو بزرگ تر نشون بده

اگر مایل هستید اتاق خواب شما بزرگ تر به نظر برسد، پیشنهاد می شود به این نکات دقت کنید تا با رعایت چند نکته ساده به هدف خود دست یابید. چه  به  تازگی  به خانه جدیدتان اسباب‌کشی کرده باشید و چه بخواهید اتاق خواب ‌های خانه فعلی خود را مجدد طراحی کنید، همیشه تغییر اتاق‌های کوچک کار چالش‌ برانگیز و جذابی است. با ما همراه باشید تا به بهترین شکل این کار را انجام دهید. تیم محتوایی آویراد در این مطلب قصد دارد جهت بزرگ تر نشان دادن اتاق ایده هایی را با شما به اشتراک بگذارد.

استفاده از آینه

اگر اتاق کوچکی دارید، یکی از راه های بزرگ تر نشان دادن آن استفاده از آینه های قدی است. شما می توانید از کمد های آینه دار استفاده کنید. میتوانید برای انعکاس دادن فضای بیرون خانه آینه را مقابل پنچره قرار دهید. با این کار جلوه و نور بیشتر می شود.

حضور نور بیشتر یا نورهایی که به دیوارها و سقف تابانده شوند بسیار کمک‌کننده است، زیرا فاصله دیوارها را از هم بیشتر و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 آینه، انعکاس نور را دو برابر می کند به همین دلیل فضای شما را روشن تر کند. از دیگر مزایای آینه میتوان به دلباز و روشن نشان دادن فضای تاریک و هویت بخشیدن به فضای اتاق اشاره کرد.

یکی از کارشناسان طراحی داخلی معتقد است:

«بهترین کار این است که یک آینه قدی را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید.»

این کار باعث می‌شود اتاق دو‌ برابر بزرگتر به نظر برسد.

بزرگ تر نشان دادن اتاق

کمد اتاق

استفاده از کمد دیواری هایی که کل سطح دیوار را می پوشانند. و از کف اتاق تا سقف ساخته می شوند، بهترین راهکار ممکن برای نظم دادن به محیط و جا دادن وسایل اضافی در اتاق است. به خصوص اگر طرح به کار رفته برای این کمدها به گونه ای باشد که با سادگی هر چه تمام تر چندان در مرکز توجهات قرار نگیرند، بسیار بهتر است. برای این منظور می توان از رنگ های کاملا هماهنگ با رنگ دیوارهای اتاق استفاده کرد. و در همچنین طرح هایی ساده برای درب های کمد و دستگیره ها برگزینید.

کمد سر تا سری

پرده اتاق

برای پوشش پنجره‌ ها بهتر است از پارچه‌های بسیار ضخیم و سنگین که سطح زیادی از پنجره را می‌پوشاند استفاده نکنید و اجازه دهید حداکثر نور به داخل نفوذ کند. پنجره ها را باید به سادگی بیارایید. بهتراست تا حد ممکن از یک پرده ساده استفاده کنید. از نصب چند لایه پرده به همراه والان خودداری کنید، شاید فقط یک تور یا حریر ساده هم برای پنجره‌تان کفایت کند. بر وجود پرده پارچه‌ای ضخیم اصرار نکنید، یا اینکه حداکثر از پارچه‌هایی با بافت صاف‌تر و براق‌تر مانند ابریشم یا ساتن یا تافته با رنگ‌های شفاف برای دکور کردن پنجره‌ها استفاده کنید.

پردا اتاق خواب کوچک

انتخاب درست رنگ ها

سعی‌ کنید از رنگ های‌ روشن‌برای‌ فضای‌ اتاق‌خواب‌استفاده‌کنید، چون‌ این‌ رنگ ها فضای‌ اتاق‌را بزرگتر نشان‌می‌ دهند. ت.صیه کارشناسان طراحی داخلی این است که برای بزرگ تر نشان دادن اتاق، رنگ دیوار ها، سقف، در و پنجره روشن باشد. و در صورتی که به فضاهای مینیمال علاقه ندارید می توانید سایر وسایل اتاق را متناسب با سلیقه خود رنگی انتخاب کنید تا از سادگی فضا کاسته شود.

از انتخاب‌رنگ های‌ تندی‌ مثل‌نارنجی‌ و قرمز تند بپرهیزید، چون‌این‌ رنگ ها دیوارها را به ظاهر به‌هم‌نزدیک‌ می ‌کنند و فضای‌ اتاق‌را کوچک‌تر نشان می دهند. رنگ های‌ روشن‌و شادی‌ مثل‌آبی‌ کمرنگ‌و سبز روشن،‌و یا سفید فضا را بزرگتر نشان‌می‌ دهد. استفاده از رنگ‌های سرد در سطوح بزرگ مثل دیوارها یا کف تاثیر زیادی بر بزرگنمایی اتاق‌ها دارد.

هماهنگی بین رنگ ها

یکی از توصیه های مهم در چیدمان اتاق خواب، رعایت هماهنگی رنگ وسایلی است که در دکوراسیون اتاق استفاده می کنید که می تواند به بزرگ نشان دادن اتاق شما کمک کند. آثار هنری و اکسسوری هایی که در اتاق استفاده می کنید باید سایه روشن های متفاوتی داشته  باشند تا چشم را به سمت خودش بکشاند. یکی از کارشناسان طراحی داخلی می گوید: اگر اتاق خواب به خوبی تزیین شده باشد، این وسایل اتاق هستند که توجه شما را جلب می‌کنند  نه کوچکی اتاق.

اتاق خوابت رو بزرگ نشون بده

انتخاب تخت مناسب

پیشنهاد می شود تخت هایی با پایه های بلند خریداری کنید. در این صورت می توانید از فضای زیر تخت استفاده کنید. ملحفه ها و لباس ها را آن جا قرار دهید. زمین اتاق کمتر اشغال می شود.

تخت های مدل رومنس و مهیار هم به دلیلی داشتن کشو برای قرار دادن وسایل انتخابی مناسب برای کسانی است که می خواهند فضای اتاق کمتر اشغال شود.

استفاده از تخت های بزرگ و حجیم هم به هیچ وجه توصیه نمی شود. به این دلیل که فضای زیادی از اتاق شما را می گیرند و فضا را بسته می کنند.

استفاده از تخت هایی که تاج بلندی دارند توصیه نمی شود. تاج بلند این تخت ها دیوار اتاق شما را کوتاه تر نشان می دهند. پیشنهاد می شود آثار هنری، تابلو های دکوراتیو را جایگزین تاج بلند تخت کنید. به این ترتیب هم سقف اتاقتان بلند تر نشان داده می شود. هم به فضای اتاق چهره ملایم تری می بخشید.

تخت مناسب اتاق خواب کوچک

سطوح و بافت ها

 اگر قصد دارید در اتاق خوابتان از مبلمان استفاده کنید، دقت کنید که مبلی که انتخاب می کنید متناسب با اندازه اتاق شما باشد. به عنوان مثال یک مبل راحتی بزرگ در یک اتاق کوچک فضای زیادی را اشغال می کند. سبب می شود حجم اصلی اتاق از بین برود . اگر اندازه مبل‌ های شما بزرگ است  سعی کنید از رنگ‌های روشن و شفاف و طرح‌ های ساده استفاه کنید.

فرش مناسب

استفاده از فرش در همه اتاق ها ضروری است. قالیچه ها در روز های سرد گرما بخش اتاق هستند.اگر قالیچه انتخابی شما با سایر وسایل اتاق هماهنگی داشته باشد باعث زیبایی فضای اتاق شما می شود. بهترین انتخاب برای اتاق های کوچک قالیچه های صاف و تخت هستند. همخوانی رنگ قالیچه با دیوار اتاق و همچنین صاف بودن آن علاوه بر زیبایی باعث می شود وسایل اتاق به چشم بیایند.

در صورت استفاده از فرش، رنگ روشن و پرزهای کوتاه انتخاب مناسب‌تری است.

پوشش کف اتاق

هر قدر پوشش کف اتاق ساده‌تر  باشد و بافت و طرح کمتری داشته باشد، بیشتر به هدف شما کمک خواهد کرد؛ برای مثال: استفاده از سنگ یا سرامیک با رنگ روشن و طرح ملایم، بهتر از کف چوبی با بافت درشت یا موکت‌هایی با پرز بلند و تیره است.

کمد مناسب اتاق خواب کوچک

کاغذ دیواری

امروزه به دلیل تنوع رنگ و طرح کاغذ دیواری ها، میل به استفاده از آن ها بیشتر شده است. اگر طرفدار استفاده از کاغذ دیواری هستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا از داشتن قابلیت شست و شوی آن مطمئن شوید. سپس توجه داشته باشید که از کاغذ هایی که بافت و طرح کمتری دارند استفاده کنید.

برای بزرگ نشان دادن اتاقتان طرح های ملایم را انتخاب کنید. بافت‌های ضخیم و طرح‌های تند، دیوارها را به هم نزدیک‌تر و اتاق را کوچک تر نشان می‌دهند. در صورت انتخاب کاغذ دیواری‌های تیره، بهتر است از نوع براق استفاده شود. زیرا سطوح صیقلی سطح را گسترده‌تر نشان می‌دهد. اگر به استفاده از کاغذهای دیواری خط دار راغب شدید، از الگوها و طرح هایی استفاده کنید که دارای خطوط پهن تری باشند.

استفاده از اشیا

از سطوح یا اشیاء شفاف و براق که عبوردهنده نور هستند استفاده کنید. در ساختار میزها و صندلی‌ها می‌توان از جنس فلز و شیشه یا حصیر استفاده کرد که باعث عبور یا انعکاس نور می‌شوند. اگر هم مجبورید یا دوست دارید که از میز چوبی استفاده کنید که رنگ تیره‌ای دارد، می‌توانید با قرار دادن یک گلدان  یا  ظرف بزرگ از جنس استیل براق، کریستال یا حتی شیشه‌ای، باعث انعکاس نور شوید. به هم ریختگی باعث می شود اتاق شما کوچکتر به نظر برسد و همچنین وسایل زینتی که بدون هیچ نظمی در گوشه و کنار اتاق قرار گرفته اند نیز سبب کوچکتر شدن فضا می شوند .

ارتفاع سقف

می توانید از روش هایی برای بلند تر نشان دادن سقف استفاده کنید. یکی از این روش ها، استفاده از مبلمان و وسایلی است که ارتفاع کوتاه تری داشته باشند.و در مقایسه با ارتفاع دیوارها و سقف اتاق، به کف اتاق نزدیک تر باشند.

همچنین با رنگ آمیزی مناسب دیوارها و استفاده از طرح هایی که دارای خطوط عمودی بیشتری باشند، می توانید خطای دید ایجاد کنید. و تا حد زیادی سقف اتاق را بلندتر از اندازه واقعی اش نشان دهید. با دیدن چنین طرح هایی، ناخوداگاه چشم بیننده درگیر ارتفاع خطوط می شود. در نتیجه از تمرکز بر ابعاد واقعی اتاق و ارتفاع سقف منحرف خواهد شد.

اتاق خوابت رو بزرگ تر نشون بده

استفاده از رنگ سفید

مطمئنا از تاثیر مثبتی که رنگ سفید می تواند در دکوراسیون اتاق خواب داشته باشد، با خبر هستید. وقتی در رنگ آمیزی دیوارها، سقف، کف اتاق، مبلمان، تخت خواب‌ها و دیگر لوازم اصلی اتاق از رنگ سفید استفاده کنید، به شکل معجزه آسایی فضای اتاق برایتان دلباز تر و وسیع تر به نظر خواهد رسید. البته لازم است علاوه بر ویژگی های کاربردی رنگ ها به هماهنگی آنها هم دقت کنید.  به همین دلیل برای آنکه فضای اتاق خواب بیش از اندازه سرد و بی روح نباشد، از رنگ های گرم نیز استفاده نمایید.

چه رنگی برای اتاق کوچک مناسب است؟

برای اتاق کوچک چه تختی بخریم؟

استفاده از آینه در اتاق های کوچک چه تاثیری دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *