تغیر چیدمان اتاق خواب با کمترین هزینه

اتاق خواب یکی از مکان‌هایی است که بیشتر از سایر قسمت‌های خانه زمان‌ خود را در آنجا سپری می‌کنید، اما ممکن است ترس از هزینه بر بودن بازسازی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باعث شود نتانید تغییری در چیدمان اتاقتان ایجاد کنید. دکوراسیون اتاق خواب یکی از  بخش‌های مهم منزل است که تاثیر مستقیمی روی آسایش و آرامش ما دارد.

اگر شما هم از اهمیت نحوه چیدمان اتاق خواب بر شرایط روحی خود باخبر هستید، تغییر دکوراسیون اتاق خواب یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. شاید مهم‌ترین نکته در تغییر دکوراسیون منزل، به کار بردن خلاقیت در تزیین و دکور این فضا است. در ادامه می‌توانید با چند راهکار ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید. در این زمینه هر سوالی دارد می‌تونید با تیم آویراد در میان بگذارید.

جا به جایی وسایل اتاق خواب

همیشه نیاز نیست برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب مبلمان و تخت جدید بخرید. گاهی اوقات فقط کافی است تا وسایل را جا به جا کنید. این کار هم هزینه ای برایتان ندارد و هم وقت و انرژی زیادی از شما نمی گیرد.

البته باید این کار را با حوصله انجام دهید، وقتی در حال جا به جا کردن وسایل هستید، زمانی که وسیله‌ای غیر ضروری به چشمتان آمد، سریع آن را از اتاق خارج کنید. خلاص شدن از شر وسایل اضافی فضای شما را بازتر می کند و اجازه چیدمان راحت تری به شما می دهد.

نکته مهم این است که در ابتدا جای تخت خواب خود را مشخص کنید. درست جای گرفتن تخت خواب در اتاق خواب باعث می شود بقیه وسایل را هم راحت تر بتوانید چیدمان کنید. وسایلی که بزرگ تر و اصلی هستند باید اول در جای خود قرار بگیرند تا جهت مناسب آن ها را بتوانید پیدا کنید اما این یک نقطه قوت است چون شما در نهایت وسایل باقی مانده را به راحتی در اطراف آن ها می توانید، قرار دهید.

اصل سادگی

لازم نیست برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب همه قسمت‌ها را تغییر دهید و تنها با صرف هزینه‌های اندک و بدون خرج کردن بودجه زیادی به ساخت‌و‌ساز و بازسازی اتاق، یک مکان فوق‌العاده و دوست داشتنی داشته باشید. رایج‌ترین کارهایی که می‌توانید برای ایجاد این تغییرات در اتاق خواب انجام دهید عبارت‌اند از:

رنگ کردن دیوار ها

اگر فکر می کنید رنگ کردن همه دیوار ای اتاق هزینه زیادی دارد می توانید از روش دیوار تاکیدی استفاده کنید. در این روش نیازی نیست تمام دیوارها را رنگ شوند، کافی است یک دیوار از اتاق را انتخاب کنید. مثلا دیواری که پنجره دارد یا بزرگترین یا کوچکترین دیوار اتاق، و سپس آنرا با رنگی متفاوت نسبت به سایر دیوارها رنگ آمیزی کنید. اگر دیوارهای اتاقتان به رنگ خنثی است، تقریبا هر رنگی را می توانید استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم برای رنگ آمیزی اتاق حتما مقاله انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب را مطالعه کنید.

انتخاب تم رنگی جدید برای اتاق خواب

جسارت به خرج دهید. ترکیب رنگی جدید و متفاوت علاوه بر اینکه روحیه شما را بهتر می کند و تغییر دکوراسیون کم هزینه محسوب می شود، باعث می شود صبح که از خواب بیدار می شوید، خود را در فضا و محیطی جدید حس کنید و به دنبال تغییر و تحول در زندگی خود نیز باشید. رنگ امیزی یک سری وسایل مانند فریم تخت خواب، میز پاتختی یا لامپ و چراغ اتاق هم کم هزینه اما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل دور ریختنی

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده هم امکان پذیر است و همیشه هزینه بر نیست. می‌توانید پارچه‌ها و تکه‌های لباس‌های رنگی را به شکل حروف اول اسم‌ خود یا اعضای خانواده‌تان در بیاورید و آن را در یک قاب شیشه‌ای روی دیوار اتاق خواب‌تان نصب کنید. می‌توانید برای شلوغ کردن این تابلو از دکمه‌های رنگی و پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید. این وسایل دور ریختنی بدون اینکه هزینه زیادی را صرف آنها کرده باشید، می‌توانند حال و هوای جدیدی به اتاق خواب‌ شما بدهند.

تغییر نور پردازی

نصب سیستم روشنایی و نورپردازی جدید هم یکی از راه های کم هزینه است. این یک امر بسیار مهم و اساسی در دیزاین و طراحی هر فضایی است و اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنی نیست. فرقی نمی کند که اتاق بزرگ یا کوچکی دارید، همیشه به دنبال سیستم هایی باشید که کل فضای اتاق را به اندازه کافی روشن می کنند. در کنار لامپ مهتابی، بهتر است چراغ آویز یا لوستر سقفی هم در اتاق نصب کنید. اگر اهل مطالعه و کتابخوانی هستید حتما یک لامپ مطالعه دیواری یا رومیزی شیک کنار تخت خواب خود نصب کنید.

تغیر چیدمان اتاق خواب با کمترین هزینه

تعویض طرح پارچه اجزای اتاق خواب

تغییر پارچه ها می تواند غوغا کند. پس تصمیم بگیرید امسال از پارچه ها و طرح های مشابه در تزیین اتاق خواب خود استفاده کنید. پرده، روتختی و فرش با طرح و رنگ مشابه یک انسجام و وحدت خاصی به اتاق خواب شما می دهد. اگرطرحی که استفاده می کنید شلوغ و رنگارنگ است، بقیه اجزای اتاق را با طرح ساده و ترجیحا رنگ های خنثی انتخاب کنید.

اگر اتاق خوابتان یکنواخت و کسل کننده به نظر می رسد، اطمینان داشته باشید عوض کردن ست روتختی و بالش و استفاده از مدلی تازه و خوش رنگ فضای کل اتاق خوابتان را تغییر خواهد داد. اگر در خیاطی سر رشته دارید که می توانید دست به کار شوید و روتختی و روبالشی جدیدی بدوزید. در غیر این صورت با توجه به بودجه خود مدلی ساده و شیک خریداری کنید.

همچنین می توانید پارچه ای جدید برای پرده اتاق انتخاب کنید. به خصوص اینکه پرده ها معمولا بعد از چند سال رنگ اولیه خود را از دست می دهند. البته حتما نیازی نیست پرده پنجره را عوض کنید گاهی اوقات عوض کردن میله پرده و استفاده از مدل های جدید هم تاثیر زیادی بر دیزاین پنجره اتاق خواب خواهد گذاشت. پنجره یکی از قسمت های مهم اتاق خواب است که با تغییر یا اضافه کردن وسایل تزیینی دکور کل اتاق را متفاوت نشان می دهد.

 

خلاقیت در تزیین اتاق خواب با تابلو های خاص

لوازم دکوری هر فضایی را زیبا می کنند. اگر می‌خواهید لوازم دکوری خاص و منحصر به فردی را در تغییر دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، می‌توانید به سراغ تابلوهایی بروید که حروف اسم خود، همسر و فرزندتان را نشان می دهد. یا تابلو هایی که عکس های خانوادگی شما را به نمایش می‌گذارند. همچنین می‌توانید عکس ها یا تابلو ها را به صورت  فرم خاصی چیدمان کنید. ساخت تابلو مختص به خودتان را می‌توانید به سادگی با یونولیت، گل سفال، فوم، مقوا و خمیرهای مختلف بسازید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید.

استفاده از وسایل حصیری در تزیین اتاق خواب

تغیر چیدمان اتاق خواب با کمترین هزینه یکی از راه‌ها هنر حصیر بافی است. این هنر حس و حال خوبی را منتقل می‌کند که استفاده از آن در دکوراسیون هم جلوه‌ای خاص دارد. این تفکر اشتباه است که از مبلمان حصیری فقط در فضاهای بیرونی خانه مانند تراس و حیاط ها باید استفاده کرد. در فضاهایی مانند اتاق خواب هم میتوانید از اکسسوری‌های حصیری برای تزیین استفاده کنید. این اکسسوری ها حتی می‌توانند شامل کاور گلدانتان هم باشند.

تزیین اتاق خواب با ریسمان دیواری

ریسه های دیواری مدل های متنوعی دارند، مانند ریسه های تزیینی که مناسب دیوار های اتاق خواب هستند. همچنین می توانید برای اینکه برنامه، اهداف و نوشته های ارزشمندتان را فراموش نکنید و همیشه جلوی چشم تان داشته باشید، ریسمانی تهیه کنید و آن را روی دیوار نصب کنید. می توانید  بعد از نوشتن این موارد روی کاغذ آن ها را با گیره های کوچک از ریسمان دیواری آویزان کنید. از این ایده برای عکس های خانوادگی هم می توان استفاده کرد.

قفسه دیواری برای تزیین اتاق خواب ساده

اگر دستی در نجاری و ساخت وسایل داشته باشید، می‌توانید قفسه ای با اشکال متنوع بسازید. این نوع قفسه ها به عنوان یک وسیله دکوری روی دیوار خودنمایی می کنند چون شکلی خاص و جدید دارد. علاوه بر این می توانید لوازم دکوری و وسایل تزیینی بیشتری بسازید و برای تزیین اتاق خواب ساده خود استفاده کنید.

گلدان گل در تزیین اتاق خواب

حال و هوای دکوراسیون اتاق خواب خود را تازه و بهاری کنید. گلدانی از گل های تازه و شاداب بهاری را روی سطحی از اتاق خواب قرار دهید که در معرض دیدتان قرار گیرد. گل های شاخه بریده عطر و رنگ را به فضا اضافه می کنند. همچنین وجود گلدان گل هایی که قرار باشد از آن‌ها مراقبت  کنید و شاهد رشد کردنشان باشید احساس خوبی را در شما به وجود می‌آورند.

تغیر چیدمان اتاق خواب با کمترین هزینه

تغیر چیدمان اتاق خواب با کمترین هزینه

تزیین اتاق خواب با وسایل قدیمی

می‌توانید برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه از وسایل قدیمی استفاده کنید. چمدان قدیمی را از زیر تختخواب خود بیرون بیاورید، آن را روحی دوباره و جلا ببخشید. رنگ کنید و از آن برای دکوراسیون اتاق خواب به عنوان یک شی و وسیله دکوری استفاده کنید. قرار دادن چمدان نوسازی شده در فضای اتاق خواب حس و حال جالبی دارد.

دیوارکوب پارچه ای برای دکوراسیون اتاق خواب

تکه پارچه های رنگی و متنوع در هر خانه ای پیدا می شوند. آن‌ها را بردارید و با آن دیوارکوب های پارچه ای خاص و منحصر به فرد بسازید. کارگاه گلدوزی برای قاب کردن این پارچه های رنگی انتخاب بسیار خوبی است. فراموش نکنید که ترکیب رنگی پارچه ها با سبک و رنگ دکوراسیون اتاق خواب تان همخوانی داشته باشد. بوم ریس های تزیینی هم گزینه مناسبی برای تزیین اتاق خوابتان است تا جلوه ای خاص و زیبا به فضا ببخشید.

ریسه های نوری برای نورپردازی تزیین اتاق خواب

ریسه های نوری می تواند در تزیین اتاق خواب به شما کمک کند. این نوع از روشنایی علاوه بر اینکه نورپردازی ملایمی را به دکوراسیون اتاق خواب شما می آورد، آن را شاخص و برجسته می کند. فضای رمانتیک و نور ملایم این نوع از روشنایی ها خواب آرامی را برای شما به ارمغان می آورد.

به فرزند خود برای طراحی پر و بال بدهید

اگر فرزند شما به نقاشی علاقه دارد و همیشه آرزوی داشته روی دیوار نقاشی کند، چه اقدامی بهتر از اینکه آرزوی او را برآورده کنید؟ یک قسمت از دیوارهای اتاق کودک را به او بسپارید تا با هنر خود نقاشی کند. می توانید یک محدوده کوچک یا یک قاب خالی را برای او در نظر بگیرید تا هنر خود را در این قسمت پیاده کند. دکوراسیون اتاق کودک با هنر دست فرزندتان ایده ای بی نظیر است.

کم‌هزینه ترین راه‌های تغییر چیدمان اتاق خواب کدام‌اند؟

از چه وسایل ارزان قیمتی می‌توان برای تغییر دکوراسیون اتاق استفاده کرد؟

اگر سوال یا پیشنهادی در این زمینه دارید می‌توانید با تیم محتوایی و مشاوره آویراد به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *