خرید کمد لباس

یکی از اجزای ضروری اتاق کودکان، کمد لباس می باشد.کمد نوزاد اولین و اصلی‌ترین محل برای نگهداری لوازم مختلف کودک است. هنگام خرید کمد لباس فرزندتان علاوه بر زیبایی باید به نکات دیگری هم توجه کنید.این کمد ها انواع و اقسام زیادی دارند و می توانند برای نگهداری لباس، اسباب بازی ها،لوازم بهداشتی و.. استفاده شوند.در این مقاله به بررسی نکات حائز اهمیتی که در هنگام خرید کمد باید به آن ها توجه کنید می پردازیم.

 

جنس کمد لباس

کمد چوبی در جنس هایی مختلفی مثل چوب، پلاستیک، پارچه و فلز یا ترکیبی موجود است.مرغوب ترین جنس در بین کمد های مختلف چوبی می باشد.البته جنس چوب هم درجات مختلفی دارد ک در هنگام خرید باید به آن دقت کنید و از فروشگاه معتبر تهیه کنید یا از فروشنده در رابطه با مرغوب بودن چوب جویا شوید.هنگام خرید کمد حتما کشو های داخلی و قفل در کمد را بررسی نمایید.کشو ها را بیرون بکشید تا از باز و بسته شدن درست کشو ها اطمینان حاصل کنید.از دیگر مواردی که هنگام خرید کمد باید به آن توجه کنید دستیگره ها می باشند.دقت داشته باشید که از استحکام کافی برخوردار باشند.

راهنمای خرید کمد لباس

 

اندازه کمد لباس

ابتدا جایی که کمد قرار است در آن قرار بگیرد را دقیق اندازه گیری کنید تا کمد به طور کامل و دقیق درجای خود قرار بگیرد.در صورتی که مکانی برای کمدتان در دیوار تعبیه نشده و دیوار دارای تو رفتگی نمی باشد یا به هر دلیلی نمی خواهید از آن فضا برای گذاشتن کمد استفاده کنید می توانید از کمد های متحرک آماده خریداری نمایید. بهترین انتخاب برای اتاق هایی که فضای کافی ندارند کمد هایی است که از سقف تا کف را بگیرند تا فضای بیشتری در اختیارتان قرار دهند.برای استفاده بهینه از کمد با استفاده از نظم دهنده ها می توانید علاوه بر قرار دادن لباس ها ، کفش، کیف و.. خود را در کمد قرار دهید.

رنگ کمد لباس

برای انتخاب رنگ کمد دقت داشته باشید که رنگی که انتخاب می کنید نزدیک ترین همخوانی را با دیگر وسایل اتاقتان داشته باشد.خوشبختانه ورق های چوب و ام دی اف از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. اگر می خواهید فضای اتاق بزرگ تر و دل باز تر نشان داده شود، توصیه می کنیم که از رنگ های روشن استفاده کنید.رنگ های تیره و طرح چوب برای اتاق های بزرگ و جا دار مناسب تر است. برای در انتخاب کمد لباس فرزندتان، سلیقه کودک را هم در نظر بگیرید.با این کار به شکل‌گیری اعتماد به ‌نفس در او کمک خواهید کرد.

 

راهنمای خرید کمد لباس

اجزای کمد دیواری

به طور کلی میتوان کمد دیواری را به سه بخش تقسیم کرد. بخش فوقانی که قبلا هم گفته شد بیشتر جنبه انبار مانند دارد. بخش پایینی که به صورت کشویی طراحی میشود و برای قراردادن وسایلی که دوست ندارید جلوی دید باشد مورد استفاده قرار میگیرد و بخش وسط که کاربرد های متنوعی دارد از جمله اینکه میتواند ویترین وسایل تزئیناتی، جا رختی و چوب لباسی، قفسه کتاب ، جا کفشی و … باشد. البته این موارد قطعی نیست و بسته به سلیقه شما ممکن است طرح و فضای کمد دیواری تغییر کند.

نکات ایمنی  خرید کمد لباس کودکان

برای خرید کمد لباس اتاق فرزندتان باید به نکات ایمنی توجه نمایید. چرا که کودکان در سنین رشد کنجکاو هستند و عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است برای آن ها حادثه آفرین باشد.

اولین نکته در خرید کمد برای کودکان این است که لبه های کمد حالت گرد داشته باشند و به هیچ وجه تیز نباشند. دستگیره های کمد در دسترس کودک قرار نداشته باشند و یا مجهز به قفل کودک باشند.فضاها و کشو های خالی کمد حتی المقدور در دسترس کودک نباشد.

 

راهنمای خرید کمد لباس

انواع کمد لباس

کمد لباس درب ریلی:

 این کمد ها به لحاظ عملکرد باز و بسته شدنشان مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند. به دلیل اینکه به صورت خطی باز و بسته می شوند هم از زیبایی برخوردارند هم فضای بیرون از کمد را اشغال نمی کنند.به همین دلیل برای استفاده در اتاق های کوچک و راهرو های باریک بسیار مناسب هستند و انواع متفاوتی دارند.

راهنمای خرید کمد لباس

کمد لباس با درب لولایی:

این کمد ها همان حالت معمولی باز شدن در را دارند با استفاده از لولا مثل درب اتاق و…

این کمدها بیشتر در فضا هایی به کار می روند که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب را داشته باشند.

کمد لباس بدون درب

نوع دیگه‌ای از کمد های لباس که به تازگی بسیار مرسوم شده اند، کمد های دیواری بدون درب هستند.این کمد ها ظاهری متفاوت و مدرن دارند و بهتر است از رنگ های ساده و تک رنگ ساخته شده باشند.

آویراد برندی از آینده

کمد لباس چوبی :

از چوب درختان کاج، صنوبر و… برای ساختن این گونه کمدها استفاده می‌شود.کمد هایی با وزن سنگین ولی به شدت زیبا و جذاب، به کمک استفاده از اشیا تزیینی نظیر آینه و با پیاده سازی طراح های چوبی و نقش و نگارهای هنری، تاریخی و تجسمی بر روی بدنه کمد جلوه های بصری فوق العاده ای را ایجاد کرده‌اند.کمد‌ های لباس چوبی به دلیل استفاده از متریال چوب و انجام کارهای هنری روی بدنه از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

کمد دیواری

بزرگترین عیب کمد دیواری این است که شما به سختی می توانید آن را بعد از نصب تعویض کنید. کمد دیواری به دلیل اینکه همجوار دیوار شما نصب میشود و ثابت میماند و در بعضی از موارد با گچ کاری روی دیوار اتاق خوابتان استوار میشود، سختی تعویض و جایگزین نمودن آن کاملا مشهود است. بنابراین باید اندازه گیری کمد دیواریتان را با دقت انجام دهید.

توصیه می کنیم که اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید یا چنانچه میخواهید کارتان درست پیش برود، حتما از سازنده بخواهید شخصی را برای اندازه گیری کمد دیواری به منزل شما بفرستد تا متخصص، خودش اندازه گیری کمد دیواری را انجام دهد.

کمد دیواری ملامینه

یکی از به صرفه ترین متریال برای ساخت کمد استفاده از ملامینه است. این نوع کمدها ظاهری شبیه به کمد ام دی اف دارند، اما به این دلیل که مغزی ورق ها از نئوپان می باشد، قیمت مناسب تری دارند و به همین دلیل به صرفه هستند.البته در نگهداری از این کمد ها باید دقت کنید که رطوبت به مغزی آن ها نفوذ نکند.

کمد لباس پارچه ای:

کمدهای که کاملاً سبک هستند و بدنه آنها  از پارچه های با دوام و مقاوم تهیه می‌شود. کمدهای هستند که جای مانور طراحی و تزئین بالایی ندارند ولی به دلیل سبکی امکان حمل ونقل آن بسیار زیاد است. معمولاً در گوشه اتاق با توجه به رنگ و دکوراسیون اتاق انتخاب می‌شوند.

آویراد برندی از آینده

نکات تکمیلی خرید کمد لباس

– در هنگام خرید کمد فقط به قرار دادن لباس در آن فکر نکنید.سعی کنید کمدی تهیه کنید که دارای کشو های بزرگ و کوچک باشد تا کاربرد بیشتری برایتان داشته باشد.

– در صورتی که هدف از خرید کمد بهبود دکوراسیون داخلی است، پیشنهاد می شود از جنس های براق و هایگلاس برای جلوه و زیبایی بیشتر استفاده کنید.

– کمد لباس کودکان را تا حد امکان، هماهنگ با سرویس خواب آن ها خریداری نمایید.و سعی کنید از رنگ های شاد و روشن بهره بگیرید.

– اگر کمدی که خریداری می کنید فضایی برای گذاشتن اشیا تزئینی و دکوری داشته باشد زیبایی بیشتری به محیط می بخشد.

– استحکام دستگیره‌های کمد، قابلیت جداسازی کشو، استحکام اتصالات و لولا آرام بند از فاکتورهایی هستند که در خرید کمد باید به آن‌ها دقت کنید.

– در صورتی که بودجه محدودی دارید بهتر است به جای سرویس خواب، کمد نوزادی را به صورت تکی خریداری کنید. مدل‌های کلاسیک و ساده باکیفیت ماندگاری بهتری دارند و برای سنین بالاتر نیز قابل استفاده خواهند بود.

– در انتخاب کمد سیسمونی برای خردسالان باید قد آن‌ها را نیز در نظر بگیرید تا کودک بتواند به ‌راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشد.

– از کمدهای چند منظوره و چند طبقه برای آویزان کردن لباس‌ها و نگهداری از لباس‌های تاشده، کتاب‌ها، لوازم بهداشتی و …استفاده کنید. این کمدها اغلب جاگیر هستند و برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند.

بخش دوم

– اگر به آینه نیاز دارید سعی کنید کمدی خریداری کنید که آینه داشته باشد تا مجبور به خرید جداگانه آینه نشوید. با این کار هم در هزینه و هم در جا صرفه جویی می شود.

– برای صرفه‌جویی در هزینه بهتر است کمدی را انتخاب کنید که با بالا رفتن سن کودک قابل‌استفاده باقی بماند. برای این منظور باید به‌جای کمدهای فانتزی و عروسکی، کمدهای مدرن و ساده و درعین‌حال مقاوم را انتخاب کنید.

– کمدهای کشودار سیسمونی مجهز به میز تعویض پوشک از انتخاب‌های بسیار مناسب و ضروری برای اتاق نوزادان هستند. از این کمدها می‌توانید برای نگهداری پوشک، دستمال‌ها و لوازم بهداشتی، لباس‌ها و … استفاده کنید.

– اگه فضای کلاسیک را برای قسمت نشیمن و پذیرایی خانه خود می‌پسندید، بهتر است از کمد دیواری هایگلاس به خصوص با رنگ های روشن استفاده کنید. زیرا باعث به وجود آمدن ظاهری مدرن می شود و رنگ‌های روشن، حالتی سرد به محیط می‌دهد.

-استفاده از کمد های دیواری هایگلاس به دلیل انعکاس دادن فضای خانه باعث می شود فضای اتاق بزرگ تر و دلباز تر نشان داده شود به همین دلیل استفاده از آن در اتاق های کوچک توصیه می شود البته این کار را به وسیله آینه نیز می توان انجام داد.همچنین می توان کمد دیواری هایگلاس را با آینه ترکیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *