از مهم ترین آیتم های خرید سیسمونی نوزاد سرویس خواب می باشد.اگر به فروشگاه های عرضه سیسمونی مراجعه کنید. با تنوعی از محصولات مواجه می شوید که ممکن است انتخاب شما را سخت کند. هنگام خرید سرویس خواب نوزاد سوال های زیادی ذهن والدین را مشغول می کند. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مهم ترین نکات خرید سرویس خواب نوزاد بپردازیم تا با در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابعاد تخت نوزاد

در حالت کلی ابعاد و استاندارد خاصی برای تخت خواب نوزاد وجود ندارد و تا حدودی بستگی به قد و وزن نوزاد دارد. نکته قابل توجه این است.که تخت به اندازه ای باشد که کودک در آن احساس راحتی کند. نباید به قدری بزرگ باشد که کودک در آن از این طرف به آن طرف برود و نه آن قدری کوچک باشد که نتواند به آسانی تکان بخورد. از آن جایی که کودک پس از به دنیا آمدن ماه های متوالی را در تخت خواب سپری می کند تختخواب او باید بسیار راحت باشد.

البته بعضی از والدین ترجیه می دهند تخت هایی خریداری کنند که از قابلیت تغییر سایز برخوردار باشند تا در سنین بالاتر هم همچنان قابل استفاده باشند.

ارتفاع تخت نوزاد

ارتفاع تخت خواب نوزاد بهتر است حدود 35 الی 40 سانتی متر باشد تا زمانی که کودک شروع به راه رفتن کرد بتواند به راحتی از آن بالا برود و همچنین از مزایای تخت با ارتفاع کم این است که نگرانی والدین را در خصوص افتادن کودک کاهش می دهد. تخت خواب هایی با قابلیت تغییر ارتفاع هم وجود دارند که این امر آسایش و راحتی را برای مادران به ارمغان می آورد.

نکات خرید سرویس خواب نوزاد

ایمنی تخت نوزاد

یکی از مهم ترین نکات خرید سرویس خواب نوزاد تخت نوزاد باید از چهار طرف دارای میله و یا محافظ باشد. فاصله ی حفاظ ها نباید به حدی باشد که دست و پای کودک در بین آن ها گیر کند. فاصله استاندارد چیزی حدود 5 الی 10 سانتی متر است. ارتفاع نرده ها باید حدود 70 سانتی متر باشد که در صورت بازیگوش بودن کودک از آسیب دیدن و افتادن کودک جلوگیری شود. این میله ها باید محکم باشند و شکستگی یا ترک نداشته باشند. تا حد ممکن از نصب کردن وسایل تزیینی و آویزی بر روی تخت نوزاد خودداری نمایید.

زیرا ممکن است برای فرزندتان حادثه آفرین باشد. تخت خواب های ظریف و فانتزی آویراد ممکن است به راحتی دچار شکستگی شوند. هنگام خرید تخت خواب کودک باید آن را تکان دهید و از محکم بودن پایه های آن اطمینان حاصل کنید.

تخت خواب چرخ دار

یکی از بهترین گزینه های تخت نوزاد سرویس خواب چرخ دار است. این سرویس خواب هایی که قابلیت جا به جایی دارند راحتی بیشتری را برای نوزاد و مادر به ارمغان می آورند. کمرتان برای جا به جایی تخت آسیب نمی بیند و از طرفی هم برای تمیز کردن زیر تخت کار شما را ساده می کند .در صورتی که تخت را در محل مناسب قرار دادید می توانید با قفل کردن چرخ ها از تکان خوردن تخت جلوگیری کنید.

نکات خرید سرویس خواب نوزاد

رنگ سرویس خواب کودک

برای انتخاب رنگ سرویس خواب کودک پیشنهاد می شود از رنگ های خنثی مثل سفید، شیری و استخوانی بهره بگیرید که هم در اتاق دختر ها و هم پسر ها قابل استقاده است.ضمنا این رنگ ها فضای اتاق را روشن تر بزرگ تر نشان می دهند و در صورت کثیف شدن لک ها را بهتر نشان می دهند.

همچنین می توانید با توجه به جنسیت فرزندتان و با توجه به سایر آیتم های اتاق کودک از رنگ های ملایمی مثل صورتی کم رنگ، زرد کم رنگ، سبز کم رنگ برای نوزاد دختر، و آبی کم رنگ، طوسی برا پسر استفاده کنید. از پر طرفدار ترین ترکیب رنگ های امروزه می توان به طوسی و صورتی، آبی و طوسی و طوسی و سفید اشار کرد. رنگ‌هایی مانند قرمز، بنفش یا نارنجی و… که هیجان انگیز هستند، برای اتاق خواب نوزاد توصیه نمی‌شود .البته این مورد کاملا سلیقه ای است و هر پدر و مادری می تواند با توجه به سلیقه خود رنگ اتاق خواب و سرویس کودکش را انتخاب نماید.

نکات خرید سرویس خواب نوزاد

جنس تخت خواب نوزاد

بهترین جنس برای سرویس خواب نوزاد در وهله اول چوب است.بعد از آن ام دی اف و نئوپان هم از کیفیت خوبی برخوردارند. استفاده از تخت هایی با جنس فرفورژه یا دارای لبه های تیز گزینه کاملا اشتباهی برای کودکان است.پیشنهاد می شود برای رعایت بیشر نظافت و جلوگیری از تجمع حشرات تخت هایی انتخاب کنید که تمیز کردن آن به راحتی امکان پذیر باشد.

در صورتی که تمایلی به خرید تخت تمام چوب ندارید می توانید از تخت خواب های ترکیب چوب و فلز استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که تخت های تمام چوب در همه حال شیک و مدرن هستند و می توانند با هر سبک دکوری هماهنگ باشند.

بالشت، تشک، ملحفه و سرویس خواب نوزاد

مهم ترین نکات خرید سرویس خواب نوزاد در انتخاب ملحفه نوزاد، جنس آن می باشد. بدیهی است که نوزاد بدن ظریف تر و حساس تری دارد. بهتر است از پارچه های ضد آلرژی استفاده کنید. پیشنهاد می شود سه یا چهار عدد ملحفه نوزاد تهیه کنید تا در صورت کثیف شدن از ملحفه های دیگر استفاده کنید. بالش و تشک نوزاد باید نرم و لطیف باشد تا کودک روی آن احساس راحتی داشته باشد.

هنگام انتخاب و خرید بالشت و تشک نوزاد به ابعاد آن دقت نمایید. تشک تخت باید کاملا اندازه تخت نوزاد باشد تا به درستی در جای خود قرار گیرد.ارتفاع بالشت نوزاد نباید به قدری باشد که موجب گردن درد کودک شود.

آویراد برندی از آینده

وسایل جانبی سرویس خواب نوزاد

امروزه تقاضا برای طراحی و دکوراسیون اتاق کودکان افزایش پیدا کرده است. همین امر سبب شده که بعضی از سرویس خواب ها به همراه میز تحریر، دراور و آینه ارائه شوند.

اگر سرویس خوابی که برای نوزادتان خریداری می کنید وسایل جانبی مورد نیازتان را هم طراحی کرده باشد کار شما برای چیدمان اتاق کودک بسیار راحت می شود و خرید دو آیتم مهم فرش و پرده باقی می ماند. در صورتی که فکر می کنید خرید میز تحریر ست برای کودکتان ضروری نیست، می توانید از خرید آن صرف نظر کنید و خرید آن را به زمانی که فرزندتان بزرگ تر شد موکول کنید.

یکی از لوازم مهم کنار تخت نوزاد پاتختی است. از این کمد کوچک و کاربردی می توانید برای قرار دادن وسایل ضروری مثل دارو، ساعت و تلفن و… یا وسایل تزیینی مثل آباژور و اشیا دکوراتیو استفاده کنید.

 

آویراد برندی از آینده

نکات خرید سرویس خواب نوزاد

– اگر تخت خواب نوزاد دارای میله های اضافی در هر گوشه باشد، ارتفاع آن ها نباید بیش تر از 16 میلی متر باشد چون ممکن است لباس نوزاد به آن گیر کند و به او آسیب برساند. البته اگر این میله ها برای ایجاد سایه بان بالای تخت تعبیه شده باشند ارتفاع آن می تواند بیش تر از 16 میلی متر باشد.

– تعداد زیادی از تخت های مخصوص کودکان قابلیت تنظیم ارتفاع به وسیله بالا یا پایین بردن قسمت زیرین تشک تخت را دارند .هر چه کودک بزرگ تر شود جنب و جوش بیشتری میکند و تقلای بیشتری برای ایستادن و بلند شدن می کند.در این شرایط استاندارد بودن ارتفاع تخت اهمیت زیادی دارد و باید بیشتر مراقب کودک بود و تنظیمات تخت را به درستی انجام داد.

– تخت خواب های فانتزی و ظریف ممکن است از مقاومت کافی برخوردار نباشند. هنگام خرید تخت آن را به خوبی تکان دهید و  پایه های زیرین تخت را بررسی کنید. اگر تخت تلو تلو بخورد یا بلرزد امکان این که به درستی سر هم نشده باشد وجود دارد. از انتخاب تخت‌های تزیینی که امکان شکستن و ایجاد خطر دارند پرهیز کنید.  تخت‌هایی که بخش تزیینی دارند ممکن است واقعا زیبا باشند اما گاهی برای نوزاد خطرناک می‌شوند.

بخش دوم نکات

– فضای داخلی تخت باید دقیقا اندازه تشک باشد. اگر فاصله بین تخت و تشک بیش از دو انگشت باشد، تشک شما بیش از اندازه کوچک است.این مسئله بسیار خطرناک است زیرا ممکن است بخشی از بدن نوزاد در این فاصله گیر بیوفتد.

– دقت داشته باشید که مواد و مصالحی که برای وسایل اتاق فرزند شما به کار می رود باید فرآوری شده باشند که وقتی کودک شما با آنها تماس دارد دچار حساسیت و یا هرگونه بیماری ناشی از آن نشود.

– دقت کنید که وسایل تزئینی موجود در سرویس خواب نوزاد آسیبی به فرزند شما نزنند، چراکه در بسیاری از مواقع این قطعات جدا می‌شوند و در زمانی که شما در کنار فرزند خود نیستید می‌توانند برای او خطرناک باشند.

– به طور کلی توصیه ما این است که تا حد ممکن به سراغ مدل‌های ساده‌تر سرویس خواب نوزاد بروید تا از بابت مسائل حاشیه‌ای آن‌ها اطمینان خاطر حاصل کنید. طبیعی است که هر چه لوازم تزئینی سرویس خواب نوزاد و اکسسوری‌های آن بیشتر باشند، هزینه‌ها نیز به مراتب افزایش خواهند یافت.

– نحوه چیدمان و محل قرار دادن سرویس خواب نوزاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بهتر است تخت خواب نوزاد را کنار یک دیوار قرار دهیم. اما این دیوار نباید دیوار خارجی باشد.

زیرا دیوارهای خارجی سرما را با خود به همراه دارند. تخت خواب کودک را کنار یک دیوار داخلی و به دور از پنجره قرار دهید.

-در رابطه با چیدمان سایر بخش‌های سرویس خواب نوزاد باید بگوییم که بهتر است دراور کودک را به دور از تخت خواب بگذارید تا امکان دست زدن به وسایل روی میز دراور برای کودکتان فراهم نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *