راهنمای جامع خرید دراور

دراور‌ها یکی از وسایل های مهم هر خانه هستند که معمولا در اتاق خواب ها قرار می گیرند. توصیه می شود دراور اتاقتان را با سرویس خواب ست کنید تا دکوراسیون اتاقتان از هماهنگی بهتری برخوردار شود.

امروزه این قبیل از وسایل خانگی دارای تنوع رنگی و طرحی بسیار زیادی در بازار هستند و شما می توانید با توجه به اندازه اتاق خواب و یا فضای محل کارتان یک محصول کاملا ویژه را برای خودتان سفارش دهید.

در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین نکات انتخاب و خرید دراور را با شما به اشتراک بگذایم. پس برای اینکه بهترین دراور را برای اتاق خود انتخاب کنید تا به دکوراسیون اتاق شما جلوه ی بهتری بدهد به شما پیشنهاد میکنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دراور

دراور ها از شامل چند کشو هستند. هر کدام از کشو ها ریل داردد و از هم تفکیک می شوند. دراورها به علت داشتن کشو های مختلف به شما اجازه می‌دهد تا هر وسیله را در جای جدایی قرار دهید مثل حوله ها، لباس ها، لوازم ارایشی، ملافه ها و جوراب ها تا در مواقع نیاز به راحتی بتوانید به هر کدام از این ها دسترسی پیدا کنید.

از مزایای استفاده از دراور این است که میتوانیم لباس های خود را طبقه بندی کنیم.

معمولا در دراور ها لباس های راحتی و لباس هایی که بیشتر از ان ها در منزل استفاده میکنیم گذاشته می شوند. به همین خاطر در اتاق خواب قرار میگیرند که بتوانید خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشید. زیرا اکثر این لباس ها را نمیتوان در کمد لباس اویزان کرد. زیرا کمد لباس برای لباس های مجلسی و اتو شده است.

دراور 4 کشو

استفاده به عنوان میز آرایش

در حال حاضر به دلیل کمبود فضای اتاق خواب و همچنین راحتی بیشتر، در اکثر دکوراسیون های اتاق خواب، روی دراور ها آینه قرار میگیرد تا علاوه بر جلوه دادن به اتاق خواب شما، استفاده بیشتری داشته باشد که در نهایت دیگر نیازی به میز ارایش نداشته باشید. بنابراین هم هزینه شما برای خرید میز ارایش کاهش پیدا میکند هم فضای بیشتری در اتاق ایجاد می شود. پس اگر روی دراور خود اینه قرار دهید، میتوانید وسایل ارایشی خود را روی دراور قرار دهید.

آینه بر روی دراور

آینه ها معمولا به دو صورت هستند بعضی از آینه ها پایه های محکم و قوی دارند که به راحتی می توانید آن ها را روی دراور خود قرار دهید. بعضی از آینه های دیگر به شکلی هستند که باید به جایی اویزان شوند تا ثابت بماند. این اینه ها را باید به دیوار پشت دراور متصل نمایید.

البته مدلی از دروار ها هم وجود دارند که آینه های بزرگی در کنار آن ها قرار دارد. این آینه ها هم به دیوار وصل می‌شوند یا یک لایه از کمد به بغل امده است و اینه روی ان قرار گرفته است.

بعضی اینه ها نیز در پشت کشوی دراور قرار دارد و با کمک ان ها به بالا کشده میشوند.

دراور با آینه

ابعاد دراور

برعکس دیگر لوازم خواب ابعاد دراور ها استاندارد مشخصی ندارند و در هر اندازه ای که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. از اندازه های بسیار کوچک تا بزرگترین اندازه ی ممکن. این به خواسته و نیاز شما بستگی دارد. اگر تعداد کشو های کمی می خواهید باید دراور کوچکی بخرید ولی اگر به کشو های بیشتری نیاز دارید اندازه بزرگتری انتخاب میکنید.

دراوری که 4 کشو داشته باشد به همراه یک آینه که به عنوان میز ارایش روی آن قرار دارد حدود 85 سانتی متر عرض، 97 سانتی متر ارتفاع و 50 سانتی متر عمق دارد.

البته اگر دراور شما 5 کشو داشته باشد ارتفاع ان طبیعتا بیشتر است. ولی عرض و عمق آن با توجه به مدل دراور کمی متغیر است.

ناگفته نماند که اندازه یک دراور و یا کمد لباس حتما باید در تناسب با میزان بزرگی و کوچکی فضای مدنظر شما باشد تا به خوبی جنبه های ظاهری خود را نمایان سازد.

دراور چوبی 3 کشو

تعداد مناسب کشو ها

ضروری ترین مورد که در انتخاب کمد دراور به آن توجه کنید، تعداد درب ها و کشو های آن است. شما میتوانید دراور بزرگ حتی با 6 کشو هم داشته باشید. گاهی اوقات نیازی به کشو نیست و شما به یک درب شیشه ای کلی نیاز دارید که از آن به عنوان ویترین استفاده کنید. تعداد مناسب کشو کاملا به نیاز شما بستگی دارد.

اگر شما می‌خواهید کمدی داشته باشید که از آن به عنوان جا کفشی هم استفاده کنید باید یک درب داشته باشد و دارای چند باشد، تا بتوانید به راحتی کفش ها را قرار دهید.

دراور سفید

جنس دراور

کمد ها معمولا از جنس چوب هستند و با چوب تزئین می شوند. این نوع کمد ها به اتاق شما زیبایی بسیاری می دهد و با دکوراسیون شما تطبیق پیدا میکند و از کیفیت بالایی برخوردار است. این کمد ها به علت اینکه از ام دی اف و هایگلاس ساخته شده اند امکان استفاده از هر رنگی را به شما میدهد تا رنگ مورد علاقه خود را خریداری کنید. شما باید به دکوراسیون منزل خود توجه کنید و نسبت به ان رنگ و جنس کمد خود را انتخاب کنید.

اگر میخواهید کمد شما زود لک بر ندارد از ام دی اف استفاده کنید زیرا هایگلاس جای انگشت ها را به خود میگیرد و اگر اتاق کوچکی دارید از رنگ های روشن مثل سفید استفاده کنید تا اتاق شما را بزرگ تر نشان بدهد.

دراور 5 کشو

پایه های دراور

در هنگام خرید دراور توصیه می‌شود حتما به پایه های آن توجه کنید. نسبت به کاری که می‌خواهید کمد برای شما انجام دهد و وزن وسایلی که قرار است در آن قرار دهید مقاومت پایه کافی باشد. همچنین باید توجه کنیم که حتما پایه ها با هم تراز باشند تا از دچار خرابی نشود.

 اگر کمدی نیاز دارید که قرار است به طور پی در پی ان را جا به جا کنید باید کمدی تهیه کنید که پایه های چرخ دار داشته باشد. ولی گاهی فقط کمدی می‌خواهیم که پایه های آن آسیبی به کف منزل ما وارد نکند. البته کمد های مدرنی نیز وجود دارد که اصلا پایه ندارد و وزن کمد را چهارچوب خود کمد تحمل میکند.

پایه ها با توجه به شرایطی که میخواهیم مقاومت های متفاوتی دارند با توجه به اینکه پایه ها اکثر وزن کمد را تحمل میکند پس باید مقاومت خوبی داشته باشند تا در حالت ضربه هم مشکلی برایشان ایجاد نشود. پایه های مختلفی در بازار موجود است که میتوان به حالت چوبی، فلزی و چرخ دار آن را تهیه کنیم

دراور 3 کشو

دستگیره دراور

اگر شما دراوری  بزرگ می خواهید باید بدانید که اکثرا به دو شکل دستگیره دارند حالت اول به صورتی است که دو دستگیره در طرفین وجود دارد تا فشار به کشو وارد نشود در حالت بعدی یه دستگیره کشیده در مرکز قرار داده میشود.

کشو های کمد ها دستگیره هایی با جنس فلز دارند تا محکم باشد ولی در بعضی حالت های دیگه دیده میشود که خود کشو را به حالت های تزئیینی برش داده می شود یا برجستگی روی ان درست میکنند تا کار دستگیره را انجام دهد.

دراور دو طرفه 6 کشو

وزن دراور

 معمولا وزن دراور ها ارتباط مستقیمی با جنس ساخت بدنه آن دارد.  همچنین محصولی نیست که قرار باشد دائما جا به جا شود. اما به هر حال شما باید دنبال دراور با وزن مناسب باشید. تا در تغییر مکان آن خیلی دچار مشکل نشوید. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر یک دراور زیادی سبک باشد، هنگام باز و بسته کردن کشوها به راحتی تکان می خورد و حتی ممکن است سقوط کند. پس لزوما یک دراور سبک، دراور خوبی نیست.

قیمت دراور

 عوامل گوناگونی بر قیمت دراورها تاثیر می گذارند. در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از مهم ترین فاکتور های آن آشنا نماییم. اکنون شما باید با توجه به میزان بودجه و همچنین نوع سلیقه خود اقدام به خرید یک دراور ایده آل برای منزلتان کنید. دراور جزء آن دسته از محصولاتی است که هم می توانید آن را به صورت آماده خریداری نمایید. و هم اینکه شما در آویراد این امکان را دارید مدل دلخواهتان را به سفارش دهید تا در کوتاه ترین زمان برای شما بسازیم.

نکات تکمیلی راهنمای جامع خرید دراور

-اگر اتاق خواب کوچکی داید پیشنهاد ما برای شما دراور های باریک و بلند است. در این حالت عرض کمی  اشغال می شود و در مقابل شما فضای بیشتری در ارتفاع خواهید داشت. مثلا دراورهای 7 کشویی برای اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب هستند.

–  عمق کشوها بسیار اهمیت دارد. کشوهای کم عمق ما را در قرار دادن وسایل مختلف در کشو دراور محدود می کنند.

–  در اتاق کودک بهتر است دراور در ابعادی انتخاب شود. که کودک بتواند به راحتی به کشوها دسترسی داشته باشد.

–  در اتاق کودک بهتر است دراور به دیوار هم نصب شود. تا از ایمنی آن و عدم افتادن آن خاطرمان جمع شود.

–  در اتاق خواب های بزرگ که کلوزت روم هم دارند می توانیم دراور را به صورت ترکیبی با کمد داشته باشیم.

–  سعی کنید لباس‌های بافت و زمستانه را درون کشوی دراور قرار ندهید. چون فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

–  فضای کشوها را هیچ‌گاه تا حدی پر نکنید که باز و بسته کردن آن به سختی صورت گیرد.

بهترین جنس دراور کدام است؟

دراور مناسب اتاق کوچک چه ویژگی هایی دارد؟

اگر سوال یا تجربه ای در خصوص خرید دراور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما و همراهان آویراد به  اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *