دکوراسیون پذیرایی 2022

فضای پذیرایی در واقع قسمت اصلی منزل محسوب می شود. به همین خاطر طراحی داخلی این قسمت اهمیت زیادی دارد. توصیه می شود با نزدیک شدن به سال جدید در دیزاین داخلی پذیرایی تغییراتی را ایجاد کنید. در ادامه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۲ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۲ ظاهر مناسب و زیبایی دارند. مطمئنا تمایل دارید آن ها را در خانه خود به کار ببرید. در این سال، طرح ها راحت تر، رایج تر و عامه پسندتر شده اند. برخی از طرح های قدیمی و تم های کلاسیک دوباره راهشان را برای ورود به خانه شما پیدا خواهند کرد. با توجه به این تنوع، شما نه تنها قادر خواهید بود خانه ای مدرن بسازید، بلکه برای مدت ها نیز سبکی شیک و مدرن خواهید داشت. با ما در آویراد همراه باشید

طراحی دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۲

برای طراحی داخلی پذیرایی از سبک های مدرن و کلاسیک بهره بگیرید. توجه داشته باشید سبک دکوراسیونی که برای پذیرایی انتخاب می کنید معمولا باید در سایر اتاق ها و فضاهای منزل نیز اعمال شود. به همین دلیل بهتر است برای دیزاین داخلی سالن پذیرایی حساسیت بیشتری به خرج دهید.

 

دیزاین داخلی سالن پذیرایی ۲۰۲۲

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا رنگی مناسب  برای سالن پذیرایی انتخاب کنید. در امتخاب رنگ حتما دقت کنید. چرا که رنگی که برای طراحی پذیرایی انتخاب می کنید تاثیر زیادی روی حال و هوای اعضای خانواده و مهمان هایتان دارد. بنابراین بهتر است از رنگ هایی آرامش بخش در فضای سالن پذیرایی استفاده کنید. اگر پذیرایی منزل تان دارای متراژی کوچک است می توانید با استفاده از رنگ های روشن به فضای آن عمق ببخشید. همچنین برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ محدودیت زیادی برای انتخاب رنگ ها وجود ندارد.

تغییر چیدمان اتاق خواب هم در روحیه شما تاثیر به سرایی دارد. توصیه می کنیم برای انجام این کار مقاله تغییر چیدمان اتاق خواب با کمترین هزینه را حتما مطالعه کنید

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی

رنگ های خنثی: استفاده از رنگ های خنثی دست شما را برای طراحی و دکوراسیون باز می گذارد. رنگی را در نظر داشته باشید که با وسایل سرد خانه مکمل شود. به رنگ های خاکستری، مشکی و سفید فکر کنید.

سایه های سبز: کاربرد رنگ های سبز پاستلی یا سایه های رنگی یکی از ترندهای داخلی سال ۲۰۲۲ است که فضای خانه را طراوت و روح می بخشد. استفاده از سایه های سبز، راه خوبی برای افزودن رنگ های ظریف و لطیف است.

رنگ سفید همراه با خطوط باریک و بافت نرم یادآور طراحی مدرن در قرون وسطی است. اگر مبلمان شیک و دکوراسیون جذاب و زیبا برای شما مهم است، به سراغ دیوارهای سفید ساده بروید. همچنین، اگر می خواهید با وسایلی که دارای رنگ خنثی هستند منزلتان را تزئین کنید، رنگ سفید را در سرتاسر و تمامی دیوارها به کار ببرید. با این کار وسایتان برجسته تر و چشمگیرتر به نظر خواهند رسید.

دکوراسیون پذیرایی 2022

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد نقطه کانونی مناسب در فضای پذیرایی اهمیت زیادی دارد. اگر شومینه دارید می توانید آن را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. بیشتر افراد تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی در نظر می گیرند و مبلمان را در قسمت روبرو آن قرار می دهند. اگر پذیرایی منزل تان دارای متراژی بزرگ می باشد بهتر است فضای آن را به دو بخش تقسیم کنید. و یک بخش را به فضای نشیمن تبدیل نمایید و بخش دوم را هم برای پذیرایی از مهمان ها طراحی نمایید و مبلمانی کلاسیک یا سلطنتی را در صورت امکان در این بخش بچینید.

برای پنجره ها بهتر است از پرده ای با طرح و رنگ مناسب استفاده نمایید. مدل پرده را باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل تان انتخاب کنید. پرده های ساده برای پذیرایی با دکوراسیون مدرن انتخابی مناسب هستند. برای پذیرایی با سبک دکوراسیون کلاسیک بهتر است از پرده های سلطنتی استفاده کنید.

انتخاب فرشی مناسب برای سالن پذیرایی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می توانید رنگ فرش را به گونه ای انتخاب کنید که با رنگ پرده پذیرایی ست شود همچنین در انتخاب طرح فرش نیز باید حساسیت لازم را به خرج بدهید.

برای تزیین پذیرایی می توانید از آثار هنری استفاده کنید و بهتر است تابلوهایی را برای نصب روی دیوار انتخاب نمایید که طرح آن ها با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشند. همچنین بهتر است مکانی مناسب را برای نصب تابلو روی دیوار انتخاب نمایید در صورت تمایل می توانید تابلوها را روی دیوار پشت کاناپه نصب نمایید.

ترندهای طراحی داخلی عمده در سال ۲۰۲۲

تأکید بر روی پایداری و طبیعی بودن اکسسوری ها از ترندهای داخلی سال های گذشته، همچنان رو به گسترش و پا برجا است. زیبایی ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۲، حتی بیشتر و مطلوب تر هم خواهد شد.

دکوراسیون پذیرایی 2022

دکوراسیون پذیرایی 2022

ایده های جذاب دکوراسیون منزل ۲۰۲۲

عكس هایتان را در آلبوم تلنبار نكنید. بعضی از آن ها را قاب كنید و روى میز یا بوفه بگذارید. فضای بین مبلمان به گونه‌ای انتخاب شود که رفت و آمد را ساده‌تر کنند.

از قرار دادن گیاهان و به خصوص گل های طبیعی بودار و معطر در اتاق خواب خود و كودكانتان بپرهیزید. استراحت شما به مدت چندین ساعت در این فضا و تنفس هوایی كه عطر گل در آن پراكنده است، احتمال بروز حساسیت را افزایش می دهد، به خصوص برای افرادی كه دارای زمینه مساعدی برای بروز حساسیت هستند. در این شرایط به جای گل های طبیعی از انواع گل های مصنوعی استفاده كنید. همچنین دیدن رشد شکوفه های گُل احساس عمیقی از رضایت و شادی را برایتان به ارمغان می آورد.

نورپردازی سالن پذیرایی ۲۰۲۲

برای نورپردازی فقط به لوستر وسط سقف بسنده نکنید. فضای پذیرایی باید نورپردازی مناسبی داشته باشد. از این رو شما باید چراغ ها و میزان نور آن ها را به درستی تنظیم کنید. همچنین برای طراحی نورپردازی پذیرایی می توانید از چراغ رومیزی و دیواری و لوستر استفاده نمایید در صورت تمایل می توانید آباژوری پایه دار را در قسمت کناری مبلمان قرار بدهید و نوری مناسب را در هنگام شب ایجاد نمایید.

برای طراحی نورپردازی پذیرایی می توانید از ترکیب نور سفید و زرد استفاده کنید و اگر تمایل دارید فضای پذیرایی منزل تان متفاوت تر شود می توانید از نور مخفی در قسمت هایی از پذیرایی استفاده نمایید که نورپردازی مخفی اغلب در قسمت سقف و اطراف مبلمان و … اعمال می شود.

دکوراسیون پذیرایی 2022

طرح های جذاب قدیمی

به کار بردن کمی طرح‌های قدیمی به اندازه کافی خانه را زیبا خواهد کرد. ترکیب رنگ‌ هایی همچون پرتقالی مایل به قرمز، سبز خزه‌ ای و سایر رنگ های خنک و گرم، فضای داخلی را روشن می کند. می توانید از مبل های راحتی قدیمی هم استفاده کنید.

فضاهای چندمنظوره

به نظر می رسد که فضاهای داخلی تک کاربردی بسیار قدیمی شده اند. با استفاده از تاکتیک های تمیز و خلاقانه در تقسیم اتاق، از هر گوشه و کنار آن حداکثر استفاده را ببرید.

استفاده از دکوری های مناسب

در  طراحی داخلی سال ۲۰۲۲ به سمت استفاده از شیشه و آینه می رویم. دیوارها و دکوری های شیشه ای از جمله این دکورها هستند. با این حساب محیط خود را آینه باران کنید. و تا جایی که ممکن است اکسسوری های پلاستیکی را کنار بگذارید.

دکوراسیون پذیرایی 2022

حاشیه دار کردن و استفاده از لبه های گرد

مبلمان یکی از  مهمترین وسایل است. مبلمان هایی با لبه های گرد و نرم، هم ظریف و لطیف است و هم حس زندگی بیشتری در منزل شما تزریق خواهند کرد. همچنین مکمل وسایل گوشه دار و زاویه دار نیز هستند و در عین حال به اتاق حس رمانتیکی می دهند.

استفاده از طرح ها و وسایل مخملی

پارچه هایی که قرار است ترند شوند معمولا دارای جنس های نرمی هستند. به عنوان مثال: مخمل، پارچه ای نرم و پر زرق و برق است که به فضای داخلی روحی تازه می دهد. مطمئنا مخمل پارچه ای جذاب برای فضاهای نشیمن و اتاق خواب است. می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید یا با به کار بردن کمی سایه های ملایم تر، رنگ آن را کمرنگ کنید.

طرح های کفپوش نوستالژی

کفپوش هفت هشتی یکی دیگر از جذاب ترین ترندهای طراحی داخلی عصر مدرن خواهد بود. نه تنها این، بلکه بسیاری از کفپوش های طرح دار هندسی در حال بازگشت به ترندهای دکوراسیون  خانه در سال ۲۰۲۲ هستند. برای اینکه بتوانید کفپوش ها را در مقیاس بیشتر و بزرگتری به کار ببرید، سعی کنید از پالت های رنگی خنثی استفاده کنید.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید، همه‌ی ما نیاز داریم محیط اطراف‌مان را زیباتر کنیم. دنبال کردن ترندهای دکوراسیون لزوما به این معنا نیست که خانه‌هایی دقیقا مشابه آن‌چه در مجله‌ها می‌بینیم بسازیم، بلکه این ترندها می‌توانند سرنخی برای ما باشند تا بتوانیم محیطی زیباتر از قبل خلق کنیم. ممنونم که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *