طراحی دیوار پشت تخت خواب

 اتاق خواب ها یکی از قسمت هایی در خانه ها هستند که باید توجه زیادی به آنها شود.  برای خرید وسایل اتاق خواب معمولا وقت و هزینه زیادی صرف می‌شود. اهمیت این اتاق به این علت  است که کارکرد این اتاق ایجاد احساس آرامش برای افراد می‌باشد. بعد از یک روز شلوغ و پر کار را در بیرون از منزل، می‌خواهند در خانه به آرامش برسند و اتاق خواب جایی است که افراد در آن به استراحت می‌پردازند.

در اتاق خواب هم دکور بالای تخت خواب یکی از پربازدیدترین قسمت‌هایی است که در طول شبانه روز با آن برخورد می‌کنیم. زیبا‌سازی این بخش از اتاق خواب تاثیر بسزایی در روحیه افراد ایجاد می کند.

 راه‌های زیادی برای طراحی دیوار پشت تخت خواب وجود دارد. ما در تیم محتوایی آویراد در این مقاله سعی داریم برخی از این روش ها را با شما در میان بگذاریم.

طراحی دیوار پشت تخت خواب

از آنجا که تخت خواب نقطه کانونی اتاق است، پس باید طراحی فضای قرار گیری آن با وسواس و دقت خاصی انجام شود. بعضی افراد فکر می کنند چون اتاق خوابشان کوچکی است نمی توانند آن را دیزاین کنند، در صورتی که با کمی توجه و خلاقیت می توانیم در طراحی اتاق خواب تغییری اساسی ایجاد کنیم. یکی از روش‌هایی که می تواند به ما در رسیدن به این هدف کمک کند تزئین دیوار بالای تخت است. می توان با روش های کم هزینه فضای اتاق خواب را کاملا متفاوت کرد.

استفاده از تابلو‌ها

اگر اتاقتان ساده و مینیمال است یکی از راه‌ها استفاده از عکس مناظر، نقاط دیدنی دنیا، یا نقاشی های زیبا است. عکس هایی که دیدن آنها، حس و حال خوبی را به شما منتقل کند.نصب یک تابلو به دیوار اتاقتان هویت می بخشد و به آن نمای خاصی می دهد. تابلو های متعددی هستند که می توانید از آن‌ها استفاده کنید اعم از:

مینیمال، سیاه و سفید، مدرن، منظره و… که باید با توجه به سبک اتاقتان انتخاب کنید.

استفاده از تابلو روی دیوار پشت تخت

استفاده از عکس های خانوادگی

از دیگر روش های طراحی دیوار پشت تخت استفاده از عکس‌های خانوادگی می باشد. عکس هایی که دیدن آن‌ها، حال و هوایی خوب را به شما انتقال می‌دهد. این عکس ها را می‌توانید با روش های مختلف روی دیوار چیدمان کنید. استفاده از این قاب عکس ها شاید ایده ای ساده به نظر بیاید، اما دکوراسیون داخلی اتاق شما را تحت تاثیر قرار می دهد. پیشنهاد می‌کنیم پس دست به کار شوید و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینیند.

استفاده از عکس های خانوادگی

ایجاد گالری روی دیوار اتاق خواب

ساخت و ایجاد گالری بر روی دیوار های اتاق نشیمن رواج یافته است.این روش در اتاق های خواب هم بسیار رایج است. ابتدا تم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. سپس تابلو ها را متناسب با آن پشت دیوار نصب نمایید. می توان از چندین تابلو در سایزهای متفاوت استفاده کرد. دقت کنید که تم و موضوع تابلوها با هم ارتباط مستقیمی داشته باشد. چیدمان تابلوها در دیوار باید با زمینه خوبی انجام شود.

رنگ یا کاغذ دیواری

از راه‌های جلب کردن توجه به یک دیوار خاص استفاده از یک رنگ خاص و متمایز کننده است. برای جذاب کردن دیوار پشت تخت، می توانیم از این راهکار استفاده کنیم. بهتر است برای انتخاب رنگ، سراغ تضاد تیره یا روشنی بروید. امروزه کاغذ دیواری با طرح ها و رنگ ها و جنس های بسیار زیادی در بازار عرضه می شود.که باید بسیار جستجو کرد تا مدلی مطابق با سلیقه خود و طراحی دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کرد. یکی از مزایای کاغذ دیواری این است که اگر از طرح و رنگ ان خسته شدید، به راحتی می توانید آن را عوض کنید. جنس کاغذ دیواری را حتما قابل شستشو انتخاب کنید تا به راحتی تمیز شوند. رنگ های زننده و طرح های شلوغ مناسب دیوار تاج تخت خواب نیستند. سعی کنید رنگ های آرامش بخش انتخاب کنید تا به مرور زمان برایتان کسالت اور نشود.

طراحی دیوار پشت تخت خواب

نصب آینه

در مورد مزیت های وجود آینه، پیش تر در مقاله اتاق خوابت رو بزرگ تر نشان بده توضیح داده ایم.که باعث می شود فضا دلباز تر، بزرگ تر و خاص تر به نظر برسد. باعث می شود ظاهر اتاقتان مدرن تر به نظر برسد. امروزه نصب آینه بر روی دیوار اتاق خواب، توسط طراحان داخلی توصیه می شود. و یکی از روش های ترند شده است. تلالو این آینه ها زیبایی تخت خواب را دوچندان کرده و جلوه اتاق و وسایل روبه روی آن را بیشتر می کند.

نصب آینه پشت دیوار تختخواب

نصب قفسه روی دیوار

از دیگر روش های ایجاد تنوع، نصب قفسه های دیواری، و شلف ها است. می توانید روی این قفسه ها را با لوازم دکوری مورد علاقه خود چیدمان و تزئین کنید. می توانید از این قفسه ها برای گذاشتن وسایل ضروری‌تان استفاده نمایید. مثل وسایلی که قبل از خواب به آن ها نیاز دارید. یا کتاب هایی که ترجیح می دهید قبل از خواب چند صفحه ای از آن‌ها را مطالعه کنید. در اتاق خواب های کوچک حتما با کمبود فضا برای قراردادن وسایل دکوری یا کتاب و یا …. مواجه می شوید. حتما در انتخاب وسایل سلیقه خاص داشته باشید و وسایل دکوراتیو و زیبا را قرار داده و سعی کنید فضا را شلوغ و به هم ریخته نمایش ندهید.

نصب قفسه روی دیوار پشت تخت

نصب مجسمه روی دیوار

برخی از مجسمه ها هستند که بر خلاف مجسمه های معمولی که به صورت عمودی روی زمین قرار می‌گیرند، بر روی دیوار نصب می‌شوند.در جنس های مختلف چوبی، فلزی و یا حتی سفالی موجود هستند. این اکسسوری به علت خاص بودن یکی از بهترین ایده ها برای تزئین دیوار پشت تخت می باشد. و به علت همین تفاوت به شکل منحصر به فردی توجه را جلب می‌کنند.

نورپردازی روی دیوار

به طور کلی یکی از گام های اساسی طراحی داخلی، نورپردازی است. با نور می توانید توجه را به یک سمت خاص جلب کنید. با ایجاد تغییر در نورپرداری می توانید تغییری اساسی و بزرگ در ظاهر فضای خود ایجاد کنید. دقت کنید نورپردازی علاوه بر زیبا بودن کاربرد هم داشته باشد. هم برای مطالعه مناسب باشد و هم مزاحم خواب دیگری نشود.

استفاده از دیوارپوش چوبی

پوشش دیوار پشت تخت خواب با دیوار پوش چوبی جلوه‌ی خاص و زیبایی به اتاق شما می‌دهد. در حالت کلی استفاده از چوب در اتاق فضا را صمیمی تر جلوه می دهد. به همین سبب باعث می شود در ساعات استراحت خود آرامش بیشتری را تجربه کنید. انتخاب رنگ دیوار پوش باید متناسب با سبک و رنگ اتاق خواب می باشد. به خصوص اگر کفپوش اتاق چوبی است، حتما سعی کنید رنگ دیوار پوش را با آن هماهنگ کنید.

استفاده از دیوار پوش چوبی

نقاشی کردن دیوار پشت اتاق

می توانید از یک نقاش بخواهید طرح مورد علاقه تان را بر روی دیوار طراحی کند. طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب نباید حس افسردگی در فرد ایجاد کند. سعی کنید از طرح های ملایم بهره بگیرید که روحیه شما را بهتر کند.

استفاده از متریال متفاوت

دیوارکوب های از پیش ساخته شده از جنس چوب یا متریالی متفاوت از سایر دیوارها بسیار دیوار تاج اتاق خواب را منحصر به فرد و شیک می کنند. آجرهای مخصوص با رنگ های متفاوت و خاص درخشش خاصی در اتاق دارند. این آجرها چون جنسی متفاوت از وسایل چوبی اتاق دارند ترکیب زیبایی می سازند همچنین حس و حال زمان قدیم و گذشته را برای افراد تداعی می نمایند.

الوار و سنگ طبیعی

نصب ترکیبی از اسلب سنگ طبیعی با الوارهای چوبی یا الوارهایی با متریال ام دی اف بسیار زیبا و شیک است. با دیدن دیواری از متریال طبیعی، طبیعت را به منزل خود می آورید. و حس طراوت را منتقل می کنید. این تکه چوب می‌تواند منقوش و حتی حکاکی شده باشد تا زیبایی آن بیش از بیش در اتاق به چشم بیاید. برای نصب این الوار و اسلب ها از نصاب های حرفه ای استفاده کنید. تا سنگ دچار ترک یا شکستگی نشود و محکم و سفت به دیوار بچسبد.

لمسه کاری دیوار تخت خواب

امروزه لمسه کاری با پارچه های خاص و زیبا بسیار ترند شده است. استفاده از پارچه های نرم به جای دیوار سخت القای لطافت و تمیزی برای افراد دارد. لمسه کاری دیوار تنوع بسیار زیادی پیش روی فرد می گذارد. دقت کنید رنگ انتخابی برای پارچه لمسه کاری دیوار تاج تخت خواب با بقیه دیوارها و رنگ وسایل چوبی تناسب داشته باشد. تا حد امکان از رنگ های روشن استفاده نکنید تا زود کثیف نشود از پارچه های طرح دار استفاده نکنید چون فضای اتاق را شلوغ می کند و از جلوه روتختی می کاهد.

لمسه کاری روی دیوار اتاق

تزیین بالای تخت خواب با تور

برای تزیین دیوار بالای تخت خواب از وسایل مختلفی می توانید استفاده کنید که یکی از آنها استفاده از تور است. شما می توانید با استفاده از تورها دکوراسیون متفاوتی در بالای تخت خواب و در دیوار پشت تخت خواب ایجاد کنید و این کار نیاز به کمی ابتکار و خلاقیت دارد که شما می توانید با بهره گرفتن از آن یک دکوراسیون منحصر به فرد و زیبا در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

استفاده از تورهای رنگی و گلبرگ ها و یا بادکنک و شمع های تزئینی در کنار هم ترکیب بسیار زیبایی را در اتاق خواب شما به وجود می آورد. در نظر داشته باشید که ترکیب تور و شمع در کنار هم می‌تواند یک فضای رمانتیک در اتاق خواب شما ایجاد کند که این فضا مخصوصاً برای اتاق خواب زوج های جوان ایده بسیار جذابی می شود.

طرح های مناسب دیوار پشت تخت کدام‌اند؟

راه کار های طراحی دیوار پشت تخت در اتاق خواب؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *