سرویس خواب جزء اصلی اتاق خواب است و انواعی از مدل ها و طرح ها در بازار موجود است از فلزی و فرفورژه گرفته تا چوبی. سرویس خواب چوبی یکی از انواع سرویس خواب است که طرفداران خاص خودش را دارد و بیشتر از ام دی اف در ساخت این نوع سرویس های خواب استفاده می شود و کمتر پیش می آید که تماما از چوب ساخته شده باشند. اما حتما این سوال برای تان پیش آمده است که چگونه باید از سرویس خواب چوبی نگهداری کرد تا سال ها عمر کند و پوسیده نشود؟

پس اگر قصد خرید سرویس خواب چوبی دارید و نگهداری از آن برای تان اهمیت دارد، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی باید و نبایدهای نگهداری از سرویس خواب چوبی بپردازیم.

نگهداری سرویس خواب چوبی

سرویس خواب چوبی چه ویژگی هایی دارد؟

سرویس خواب های چوبی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند. در ساخت این نوع سرویس خواب ها عمدتا از چوب درخت گردو، راش یا توسکا استفاده می شود که هر کدام شرایط نگهداری خاص خود را دارند. امروزه بیشتر از ام دی اف یا نئوپان برای ساخت سرویس های چوبی استفاده می شود که در واقع، جزء گران ترین سرویس های خواب هستند و هرگز از مد نمی افتند.

هنگام انتخاب و خرید سرویس خواب چوبی حتما باید مواردی مانند کیفیت، مدل و قیمت را در نظر داشته باشید. انواع مختلفی از سرویس خواب های چوبی در بازار موجود است که شما می توانید بسته به سلیقه تان، انتخاب خوبی داشته باشید. سرویس خواب چوبی نسبت به دیگر جنس ها، سبک تر است و افرادی که دائما در حال تغییر دکوراسیون اتاق خود یا جابجایی هستند، باید این مزیت را در نظر داشته باشند.

نگهداری سرویس خواب چوبی

راهنمای نگهداری از سرویس خواب چوبی

هنگام نگهداری از سرویس خواب چوبی، حتما باید نوع چوب را در نظر بگیرید، چرا که هر نوع چوبی، ویژگی خاصی دارد که شرایط نگهداری نیز متفاوت خواهد بود. نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • هنگام تمیز کردن سرویس خواب چوبی نباید از پارچه های زبر استفاده شود، چرا که ممکن است روی چوب خط بیفتد.
  • هنگام جابجایی سرویس های چوبی، از کشیدن آن ها بر روی زمین باید خودداری شود. چرا که فشار وارده می تواند باعث خرابی و شکستگی سرویس خواب شما شود.
  • اگر از سرویس خواب چوبی استفاده می کنید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که دمای اتاق خواب در حالت نسبتا ثابت و متعادلی باشد، چرا که تغییرات دمایی می تواند ترک هایی را روی چوب ایجاد کند.
  • در صورت ایجاد خط و خش روی چوب، می توانید از پارافین استفاده کنید.
  • لکه های ایجاد شده روی چوب نیز با استفاده از روغن زیتون برطرف می شوند، به علاوه این که درخشندگی چوب نیز بیشتر خواهد شد.
  • هرگز برای تمیز کردن سروس های چوبی تان از دستمال آغشته به آب استفاده نکنید، به این دلیل که آب باعث خرابی زود هنگام چوب خواهد شد.
  • اگر سرویس چوبی رنگ شده باشد، برای تمیز کردن آن حتما باید از یک دستمال خشک استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که سرویس خواب چوبی را در معرض حرارت و نور خورشید قرار ندهید تا از رنگ پریدگی چوب جلوگیری شود.
  • از آن جایی که سرویس خواب های چوبی محل خوبی برای تجمع حشرات هستند، می توانند تخم گذاری کنند و چوب پوسیده شود. به همین خاطر، حتما سرویس چوبی را مرتب گردگیری کنید و برای از بین حشرات، مخصوصا در فصل های بهار و تابستان، سم پاشی کنید.
  • اگر سرویس چوبی روکش دار است، هر چند وقت یک بار چوب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روکش جدا نشده باشد. در صورت جدا شدن روکش می توانید از چسب های تیوپی استفاده کنید.

رعایت نکات گفته شده کمک می کند تا سرویس خواب چوبی تان سال ها عمر کند و دچار خرابی و پوسیدگی نشود، اما اگر زمانی متوجه یک سری تغییرات مانند ضرب دیدگی، باد کردن یا ترک خوردن چوب شدید، حتما برای تعمیر سرویس اقدام کنید و توجه داشته باشید که این کار حتما باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود.