بهترین دکوراسیون اتاق خواب عروس

در هر خانه ای اتاق خواب مکانی برای آرامش و رهایی از استرس های روزانه است. به همین علت نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب اهمیت ویژه ای دارد. اهمیت چیدمان دکوراسیون اتاق خواب زمانی بیشتر احساس می‌ شود که برای افرادی باشد که اولین منزل مشترک خود را تجربه می‌کنند. چیدمان اولین منزل مشترک زوج های جوان اهمیت بسیار زیادی دارد. و باید نکات مختلفی را برای طراحی دکوراسیون و تزئینات اتاق خواب عروس ایرانی در نظر بگیرید تا نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشید.

با توجه به اینکه اصول چیدمان داخلی روز به روز گسترده‌ تر می‌شود، تقریبا همه افراد سعی می‌کنند از قوانین و اصول دکوراسیون داخلی برای چیدمان منزل خود آگاه شوند و از آن‌ها استفاده کنند. خیلی از عروس و داماد ها هم برای چیدمان اولین منزل مشترک خودشان تصمیم می گیرند این اصول و قوانین را مطالعه کنند و برای چیدمان منزل خود آن ها را به کار گیرند. با ما در آویراد همراه باشید تا مهم ترین نکات در خصوص چیدمان اتاق عروس را با شما در میان بگذاریم.

اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس مهم ترین و اصلی ترین بخش منزل برای تازه عروس و دامادها است. چیدمان آن اهمیت زیادی دارد. عروس خانم ها معمولا دوست دارند یک دیزاین اختصاصی و بی نظیر برای اتاق خوابشان داشته باشند. شما با رعایت بسیاری از نکات می توانید دکوراسیون اتاق خواب عروس خود را به زیبایی طراحی کنید. ما در اینجا به برخی از نکات اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس می پردازیم که اگر شما به آنها توجه کنید می توانید یک اتاق خواب شیک و زیبا طراحی کنید.

جدیدترین و زیباترین مدل های دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد را در این مقاله گرداوری نموده ایم که با مشاهده آن‌ها و همچنین الگوبرداری از این عکس های می توانید بهترین طراحی و چیدمان را برای اتاق خواب عروس انتخاب کنید. و با به کارگیری ایده های جدید و خلاقانه بهترین تزیینات را ارائه دهید. در ادامه این مدل های شیک و زیبای تزیین و چیدمان اتاق خواب عروس ایرانی را ملاحظه نمایید.

بهترین دکوراسیون اتاق خواب عروس

شاخصه های اصلی

شاخص‌‌هایی که حتما باید در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس به آن توجه شود شامل نورپردازی، رنگ دکوراسیون، سرویس چوب، پرده و تزیینات می‌باشد. ویژگی مهمی که در اتاق خواب عروس باید به آن توجه شود، ایجاد ارتباط بین عناصر مختلف اتاق خواب در جهت به وجود آوردن فضایی گرم و صمیمی است.

رنگ اتاق خواب عروس

از عوامل تاثیرگذار در زیبایی اتاق خواب عروس رنگ دکوراسیون اتاق است. در اینجا منظور از رنگ اتاق خواب منحصر به رنگ دیوار یا سرویس چوب نیست و شامل رنگ تمام دیوار‌ها، سقف، پرده، سرویس خواب و هر وسیله کوچک و بزرگی که در این اتاق قرار دارد می‌باشد. انتخاب این رنگ به سلیقه شخصی عروس و داماد بستگی دارد ما در اینجا به معرفی برخی از رنگ‌های پرطرفدار و تاثیرات آن می‌پردازیم. بهتر است برای دل باز بودن و حس آرامش داشتن در فضای اتاق برای دکوراسیون از رنگ هایی که حس آرامش را به شما می دهند استفاده کنید.

رنگ آبی آسمانی

این رنگ به دلیل ایجاد حس آرامش یکی از بهترین انتخاب‌‌‌ها است. در کنار این رنگ می‌توانید از رنگ های سفید، طوسی روشن یا فیلی استفاده کنید.

بهترین دکوراسیون اتاق خواب عروس

رنگ سفید

این رنگ یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها، از گذشته تاکنون است. رنگ سفید باعث ایجاد فضای باز می‌شود. به همین دلیل استفاده از این رنگ برای اتاق‌های کوچک مناسب است. در کنار رنگ سفید از همه رنگ‌ها می‌توان برای ترکیب استفاده کرد. کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

رنگ قرمز

قطعا شنیده‌اید که این رنگ در انسان حس هیجان ایجاد می‌کند. به همین دلیل این رنگ مناسب عروس و داما‌د‌هایی است که روحیه شادی دارند. به عنوان رنگ مکمل می‌توانید از رنگ‌های طلایی و مشکی استفاده کنید.

رنگ صورتی

یکی از رنگ‌هایی که خیلی از عروس ‌ها به آن علاقه دارند رنگ صورتی است. در کنار این رنگ می‌توانید از رنگ‌های زرد، نارنجی، طلایی و سفید به عنوان هم رنگ استفاده کنید. رنگ قهوه‌ای نیز به عنوان رنگ متضاد، رنگ مناسبی است. بهترین ترکیب رنگ برای زوج‌های جوان رنگ صورتی با طیف ارغوانی می‌باشد.

نورپردازی اتاق خواب عروس

امر نورپردازی در زیبایی و آرامش اتاق خواب تاثیر شگفت انگیزی دارد که نمیتوان آن را نادیده گرفت. نورپردازی های مدرن جزو ارکان اصلی دکوراسیون اتاق خواب هستند که فضای اتاق را رویایی و فوق العاده زیبا می کنند. اتاق خواب محل آرامش است و نحوه چیدمان آن تاثیر مستقیم بر رفتار شما خواهد داشت. بنابراین نورپردازی اتاق خواب مانند نورپردازی اتاق نشیمن در درجه اول باید حس آرامش را منتقل کند.

سعی کنید نورپردازی داخلی اتاق خواب خود را طوری طراحی کنید تا به زیبایی اتاق خواب شما کمک کند و روشنایی زیادی در اتاق خواب ایجاد شود. زیرا هر اتاق خواب به میزان کافی به نور نیاز دارد. اگر اتاق خواب عروس کوچک باشد بهتر است از چراغ آویز ها و یا لوستر ها برای روشنایی استفاده کنید. اما اگر اتاق خواب بزرگ بود می توانید در کنار لبه ی تخت خود نیز از چراغ های متفاوتی با توجه به سلیقه ی خود استفاده کنید. نور های رشته ایی نیز یکی دیگر از روش هایی است که می توان با آویزان کردن آن ها به قسمت های مختلف به روشنایی اتاق خواب عروس کمک کرد.

بهترین دکوراسیون اتاق خواب عروس

نکات تکمیلی نور پردازی

*اگر اتاق خواب شما کوچک است می‌توانید از نور‌های سقفی استفاده کنید. یکی از ایده‌هایی که می‌توان از آن برای نورپردازی بهره گرفت استفاده از نورهای پایین تاب می‌باشد که می‌توان آن‌را روی تاج تخت استفاده کرد.

*بهترین گزینه برای به وجود آوردن نور ملایم در اتاق خواب شما استفاده از چراغ‌های LED می‌باشد.

*بهتر است برای هریک از این نورپردازی‌ها کلید جداگانه در نظر بگیرید تا از تابش نور جلوگیری کنید.

*برای تامین روشنایی اتاق خواب می‌توانید چراغ‌هایی را در کنار تخت خود تعبیه کنید.

*استفاده از نورهای رشته‌ای، برای زیر کمد، جلوه خاصی به اتاق خواب شما می دهد.

همان طور که می دانید نورپردازی اتاق عروس امری مهم است. پس شما می توانید علاوه بر موارد گفته شده برای رمانتیک کردن اتاق عروس از شمع ها نیز برای روشنایی کمک بگیرید.

قرار دادن تخت در جای مناسب

در چیدمان اتاق خواب عروس قرار دادن جای تخت خواب بسیار مهم است. و نقش کلیدی دارد. زیرا هنگامی که تخت خواب را در جای مناسب خود قرار دهید به راحتی می توانید وسایل خود را بچینید. اگر اتاق خواب شما کوچک است بهتر است تخت خواب را در گوشه و یا کنج اتاق خواب قرار دهید. در این صورت فضای بیشتری برای سایر وسایل دارید. اگر اتاق خواب شما بزرگ است بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب شما در وسط اتاق خواب می باشد.

پرده اتاق خواب

پرده اتاق بعد از تخت خواب از دیگر مواردی است که در زیبایی اتاق خواب شما تاثیرگذار است. اما مهم تر از همه انتخاب نوع و رنگ پرده بسیار مهم است. سعی کنید پرده هایی با رنگ ملایم برای دکوراسیون اتاق خواب عروس استفاده کنید. همچنین بهتر است رنگ پرده های شما با رنگ فرش و روتختی شما همخوانی داشته باشد تا زیبایی اتاق خواب شما دو برابر شود.

استفاده از گل و گیاه

قرار دادن گلدان در اتاق خواب حس شادابی و آرامش را منتقل می کند. گل ها علاوه بر زیبایی خاصی که به فضای اتاق خواب می بخشند در پاکسازی هوای اتاق نیز بسیار موثر و مفید هستند. اگر اتاق خواب عروس کوچک باشد می توانید از گلدان های دیواری استفاده کنید تا فضای زیادی را اشغال نکنند ولی اگر دارای یک اتاق خواب بزرگ می باشید می توانید با توجه به سلیقه ی خود از گلدان های متفاوتی در قسمت های مختلف اتاق خواب استفاده کنید و به اتاق خواب خود زیبایی خاصی ببخشید.

نکته مهم

لطفا برای زیباتر نشان دادن اتاق خواب خود از دیزاین های شلوغ بپرهیزید. هنگامی که اتاق خواب شما شلوغ و نامرتب باشد از زیبایی آن کاسته می شود. مخصوصا اتاق خواب های کوچک هنگامی که شلوغ و نامرتب باشند موجب بی نظمی اتاق خواب می شود و وسایل اتاق خواب شما اصلا به چشم نمی آیند.

انتخاب روتختی مناسب

سعی کنید رنگ روتختی خود را با رنگ پرده های خود هماهنگ کنید. تا زیبایی اتاق خوابتان را دو چندان کنید. انتخاب یک رو تختی با کیفیت و خوش رنگ هم می تواند در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب عروس موثر باشد علاوه بر زیبایی روتختی به جنس آن نیز توجه کنید خریداری یک رو تختی نرم و با لطافت هنگام خوابیدن روی تخت می تواند احساس خوب و راحتی را به شما ببخشد.

تزئین دیوار اتاق عروس

دیوار، یکی از ارکان اتاق خواب می باشد که می توانید از آن برای زیبا سازی اتاق استفاده کنید.

استفاده از باکس ها، شلف های دیواری، کاغذ رنگی، برچسب های زیبا، نمای زیبایی به اتاق می دهد.

اگر می خواهید هزینه ی بیشتری برای تزیین اتاق خواب خود انجام دهید. می توانید از وسایل متناسب با مد روز مانند تابلوهای شیک و شمعدان های آنتیک بهره بگیرید.

تزیینات اتاق خواب عروس

بعد از انتخاب وسایل مناسب و چینش درست آنها تزیینات اتاق خواب عروس مهم‌ترین قسمت‌ در چیدمان جهیزیه است و لازم است برای  چینش بهتر جهیزیه اتاق خواب عروس نکاتی را بدانید.

از مواردی که برای تزئین اتاق خواب عروس می‌توانید استفاده کنید گلبرگ های طبیعی و مصنوعی برای تزیین تختخواب است. قرار دادن شمع وارمر در کنار این گلبرگ ها زیبایی را دو چندان می کند.

اگر فضای رمانتیک و عاشقانه ای در ذهن دارید و می خواهید اتاق خواب عروس و داماد چنین فضایی داشته باشد می توانید از نور ملایم و بادکنک استفاده کنید. همچنین از چراغ های کوچک در قسمت بالایی تخت می توانید استفاده کنید و هر کاری که با خلاقیت خود حس می کنید می تواند فضای زیباتر و جذاب تری خلق کند را انجام دهید .

به طور کلی ایده های مختلفی برای چیدمان و تزئین اتاق خواب عروس و جود دارد و اگر فرد خلاقی هستید می توانید با خلاقیت خود از وسایل مختلفی برای طراحی استفاده کنید و از تصاویری که در اینترنت وجود دارد ایده بگیرید. استفاده از شمع های رنگی و گل ها می تواند فضا را زیباتر و رمانتیک تر کند و می توانید از وسایل توری برای تزئینات مختلف هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *