مدل تخت خواب پسرانه

تخت خواب، یکی از ضروری ترین وسایل اتاق خواب است که دکوراسیون اتاق را جذاب تر می کند، به گونه ای که معمولا ابتدا تخت خواب انتخاب می شود و مابقی وسایل سرویس خواب با توجه به آن چیده می شوند و کنار هم قرار می گیرند. انتخاب یک تخت خواب مناسب و اهمیت دادن به دکوراسیون، ربطی به سن و سال یا جنسیت ندارد و همه افراد در هر سنی که باشند، دوست دارند در تخت خواب شان احساس آرامش داشته باشند. ما در این مقاله، قصد داریم به بررسی کامل جدیدترین تخت خواب های پسرانه موجود در بازار بپردازیم.

تخت خواب پسرانه

مدل تخت خواب، یکی از فاکتورهایی است که هنگام چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید به آن اهمیت داده شود، اما خوب است که در کنار مدل، راحتی، کیفیت و جنس تخت خواب نیز در نظر گرفته شود. تخت خواب های پسرانه در مدل های چوبی، ام دی اف یا فرفروژه در بازار موجود هستند و معمولا برای پسربچه ها از طرح های مینیمال و اسپرت که جذابیت بیشتری دارند، استفاده می شود.

مدل تخت خواب پسرانه

زمانی که صحبت از انتخاب مدل تخت خواب پسرانه می شود، حتما فضای اتاق را در نظر داشته باشید و مدلی که انتخاب می کنید، متناسب با متراژ اتاق باشد تا نظم و دکوراسیون اتاق به هم نریزد. مثلا اگر اتاق فرزندتان کوچک است، می توانید سراغ تخت خواب یک نفره تاشو بروید. اگر جنس مدلی که انتخاب می کنید، از بهترین مواد باشد، تخت خواب سال ها عمر می کند.

  • انتخاب تخت خواب پسرانه براساس جنس

تخت خواب پسرانه از جنس ام دی اف

ام دی اف یکی از بهترین موادی است که در ساخت لوازم از جمله تخت خواب استفاده می شود و اگر به دنبال یک تخت خواب مناسب و با کیفیت برای کودک تان هستید، می تواند سراغ مدل های چوبی و ام دی اف بروید.

 تخت خواب پسرانه از جنس چوب طبیعی

 مدل های تخت خوابی که از چوب طبیعی تهیه می شوند، گران قیمت تر از سایر مدل ها هستند، به علاوه این که از لحاظ وزنی نیز سنگین تر خواهند بود. به همین خاطر، ممکن است استقبال چندانی از این طرح ها نشود.

تخت خواب پسرانه از جنس فلز

تخت خواب های فلزی، استحکام بالایی دارند، اما ممکن است زیبایی چندانی نداشته باشند. اگر تخت خواب فلزی را برای اتاق پسر انتخاب می کنید، حتما باید به هارمونی آن با دیگر وسایل اتاق خواب اهمیت دهید.

  • انتخاب  تخت خواب پسرانه با توجه به طراحی

 تخت خواب پسرانه دو طبقه

خانواده هایی که دو فرزند دارند و با محدودیت فضای اتاق روبرو هستند، می توانند سراغ مدل های دو طبقه بروند. این تخت ها به صورت سفارشی در مدل های مختلف زده می شوند و طراحی شان می تواند به این صورت باشد که میز تحریر و کمد در طبقه پایین قرار بگیرد و فضای کافی برای قرار دان سایر وسایل داخل اتاق فراهم گردد.

تخت خواب های دو طبقه باید استحکام بالایی داشته باشند و ستون ها به قدری محکم باشند که بتوانند هر فشاری را تحمل کنند. دور تا دور تخت مخصوصا تخت طبقه بالا باید دارای حصار باشد و فاصله بین دو طبقه، باید در حدی باشد که هوا به خوبی به گردش در بیاید.

مدل تخت خواب پسرانه

مدل تخت خواب پسرانه یک نفره

ابعاد تخت خواب استاندارد یک نفره، با عرض 90 یا 120 در نظر گرفته می شود و هنگام انتخاب تخت، حتما توجه داشته باشید که پای کودک یا نوجوان شما باید زمانی که کنار تخت می نشیند، کاملا روی زمین قرار بگیرد و ران و ساق پا در زاویه نود درجه نسبت به هم باشند. معمولا برای اتاق پسران باید سراغ تخت هایی با رنگ های آبی یا طوسی بروید.

 تخت خواب پسرانه اسپرت

تخت خواب اسپرت از جمله مدل هایی است که برای پسران در تمامی سنین قابل استفاده است و عمدتا رنگ بندی های تیره و فندقی دارد.

  • انتخاب مدل تخت خواب پسرانه با توجه به رده سنی

 تخت خواب پسرانه کودک

معمولا تخت خواب پسرانه کودک را می توان در مدل های ماشین، قطار یا کشتی انتخاب کرد که در طراحی شان از رنگ های شاد استفاده می شود و برای کودک جذاب تر است. از آن جایی که این مدل تخت خواب ها فانتزی هستند، حتما هنگام خرید، نکات مربوط به ایمنی و استحکام را باید در نظر داشته باشید.

مدل تخت خواب پسرانه نوجوان

در انتخاب مدل تخت خواب پسرانه نوجوان باید به رنگ سرویس خواب اهمیت داده شود و از آن جایی که نوجوانی، دوره حساسی است و تغییراتی در خلق و خو ایجاد می شود، بهتر است رنگ های روشن انتخاب شوند که حس آرامش بیشتری را القا می کنند.

مدل تخت خواب پسرانه بزرگسال

مدت تخت خواب یک نفره، دو نفره، یک و نیم نفره و اسپرت برای افراد بزرگسال در بازار موجود است که شما می توانید بسته به سلیقه تان و هم چنین فضای اتاق خواب، مدل مورد علاقه تان را انتخاب کنید. انواعی از تخت های تاشو یا مبل تخت خواب شو نیز در بازار وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *