راهنمای خرید میز تحریر

با شروع سال تحصیلی یکی از دغدغه های والدین درس خواندن فرزندانشان است. در نظر گرفتن مکانی ثابت برای مطالعه، نکته مهمی است. و در کیفیت درس خواندن بچه ها تاثیرگذار است.اگر بچه ها فضای مناسب و ثابتی برای درس خواندن نداشته باشند یا به صورت دراز کشیده یا روی میز نهار خوری درس بخوانند، معمولا تمرکز کافی روی مطالب نخواهند داشت. همچنین ممکن است آسیب های جدی به ستون فقراتشان وارد شود.

بنابراین توصیه می شود کودکان تکالیف خود را در اتاقشان و بر روی میز تحریر استاندارد انجام دهند. تا سلامت جسمانی آن ها در خطر نیوفتد. اگر قصد خرید میز تحریر را دارید، با ما در آویراد همراه باشید تا نکات مهم خرید میز تحریر نوجوانان را با شما به اشتراک بگذاریم.

جنس میز تحریر

چوب: بهترین جنس برای میز های تحریر و کار، میز های چوبی یا با روکش چوب هستند. چون هم مقاومت بالایی دارند هم کتاب ها از روی آن سر نمی خورند.

لمینت یا ام دی اف: سطح پلاستیکی‌ای که در یک هسته چوبی قرار دارد، لمینت مقرون به صرفه، با دوام است. مقاومت آن بیش از حتی چوب خالص یا روکش چوبی است.تنوع رنگی و طرح حای لمینیت و ام دی اف بسیار زیاد است. و شما می توانید متناسب با همه ی سبک ها دکوراسیون طرحی را انتخاب کنید.اگر لمینت با کیفیت باشد حتی با وجود زخامت کم، در مقابل فشار بالا تحمل زیادی دارد.

جنس میز تحریر

اندازه های استاندارد میز تحریر

برای ساخت میز تحریر طول آن را باید بین ۱۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید. برای عمق صفحه میز عددی بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر مناسب است. ارتفاع استاندارد میز از زمین چیزی حدود ۷۷ تا ۷۳ سانتی‌متر است و در صورتی که نیاز دارید از پایه و یا چرخ استفاده کنید باید ارتفاع چرخ یا پایه را به ارتفاع میز اضافه کنید. ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلی‌متر است. اگر تمایل دارید ضخامت صفحه بیشتر شود، می توانید دو صفحه را روی هم بچسبانید تا به ضخامت 32 میلی‌متر برسید. ابعاد میز تحریر با توجه به سن و قد افراد متفاوت است. در هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید.

طول: ۱۵۰ -۷۰ سانتی متر     عرض: ۶۰ – ۷۵ سانتی متر      ارتفاع: ۷۷ – ۷۳ سانتی متر

 

سطح روی میز

توصیه می شود میز تحریر بهتر جدا از میز كامپیوتر یا لپ‌تاپ باشد؛ البته عموما ممکن نیست. یا به این دلیل كه اتاق فضای کافی ندارد و یا اینكه به لحاظ اقتصادی، هزینه بیشتری دارد. در این صورت وقتی می‌خواهید از یک میز مشترک هم برای مطالعه و هم کامپیوتر استفاده کنید پیشنهاد می شود میزی با سطح رویه بزرگ تر خریداری کنید.

 

ابعاد متناسب با اتاق

سعی کنید بهترین زاویه میز تحریر را در اتاق پیدا کنید. می‌توانید با جا به جا کردن میز  در نقاط مختلف اتاق بهرین زاویه را کشف کنید. این میز باید در جایی قرار بگیرد تا نوری که به میز می تابد باعث ناراحتی چشم دانش آموز نشود. اگر متراژ اتاق کوچک است، بهتر است که از گوشه ها و بخش های غیر قابل استفاده اتاق برای قرار دادن میز استفاده کنید. در اتاق های بزرگ، می توانید به نمونه های بزرگ تری هم فکر کنید.

ابعاد مناسب میز

وزن میز تحریر:

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام در حال جابجایی وسایل خانه به دلیل اسباب کشی و یا تغییر دکوراسیون هستید حتما به این فاکتور توجه بیشتری داشته باشد . اگر  وزن میز تحریر انتخابی شما زیاد باشد ، در زمان جابجایی حتما  اذیت خواهید شد.

ارتفاع ایده‌آل

اندازه میز تحریر با توجه به جثه هر فرد تعیین می شود؛ بنابراین باید مدلی را خریداری کنید که فرزندتان هنگاهی که پشت آن می نشیند؛ به شانه و دست هایش فشار نیاید. میز تحریری برای کودک یا نوجوان‌تان مناسب است که وقتی پشت آن می نشیند، بدون اینکه به بدنش فشار اضافی وارد شود، دست هایش روی میز قرار بگیرند؛ به صورتی که مچ و آرنج در امتداد هم باشند. و آرنج و بازو یک زاویه حدود 110 درجه ایجاد کند.

اگر ارتفاع میز تحریر انتخابی شما کوتاه تر از این استاندارد باشد، دست ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن فرزندتان آسیب می بیند. اگر هم از این حالت بلندتر باشد باعث می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می شود.

میز تحریر نوجوان

رنگ میز تحریر

این روزها برای دکوراسیون اتاق کودک، رنگ سفید، ترند می‌باشد. میز، تخت و سایر وسایل چوبی به رنگ سفید، پیشنهاد طراحی داخلی است که فضای کوچک ترین اتاق ها را روشن و باز نشان می دهد. توصیه می کنیم حتی اگر رنگ سفید را دوست ندارید، برای رنگ اتاق کودک یا نوجوان خود سراغ رنگ های روشن بروید چون رنگ های تیره  نشاط فضا را از بین می برند.

قابلیت های میز تحریر:

داشتن کشو ، قفسه کتاب ، حمل ونقل آسان، قابلیت تنظیم ارتفاع، کم جا بودن ، چند کاره و چند منظوره بودن برخی از قابلیت ها و امکانات میز تحریر است . شما می توانید بر اساس نیاز، سلیقه‌تان، میزان بودجه ، میزان فضا و اهمیتی که هر یک از این قابلیت ها برای شما دارد نسبت به خرید میز تحریر اقدام کنید.

مدل میز تحریر

میز تحریر چیزی وسیله ای نیست که هر روز قرار باشد آن را عوض کنید؛ پس بهتر است، هنگام خرید رنگ و مدل آن کاملا دلخواهتان باشد. هر قدر ساده تر باشد، سال های بیشتری قابل استفاده خواهد بود. هر چه سن کودک شما بالاتر برود، نیاز بیشتری برای نگهداری لوازم التحریر، کاغذ، کتاب و. . . پیدا می کند به همین خاطر بهتر است مدلی را انتخاب کنید که تعدادی کشو داشته باشد.

مسلما برای چنین میزی هزینه بیشتری هم باید بپردازید. هرقدر میزان کاربری آن بیشتر، جنس آن بهتر و برند معروف تری باشد، گران تر است. جنس میزهای تحریر موجود در بازار عموما ملامینه ضدخش است. بعضی از خانواده ها هم ترجیح می دهند بسته به سلیقه خود و فرزندشان به نجار سفارش ساخت میز تحریر را بدهند.

انواع میز تحریر

 

میز تحریر کلاسیک:

اگر طرفدار فضاهای کلاسیک و لوازم آنتیک هستید، ما به شما میز تحریر های کلاسیک را پیشنهاد می‌دهیم.

میز تحریر کلاسیک

میز تحریر مدرن:

این مدل میز تحریر به دلیل داشتن طراحی  و برش های فانتزی برای فضاهایی با دکوراسیون خاص مناسب است.

 

میز تحریر دیواری:

همانطور که از نام آن پیدا است،  بر اساس  نوع طراحی؛ همه یا بخشی از این مدل میز تحریر بر روی دیوار نصب می شود. میز تحریر دیواری که می توان آن را در گروه  میز تحریرهای کم جا قرار داد به دلیل داشتن طراحی خاص، متنوع و همچنین کم جا بودن  وعدم نیاز به فضای زیاد؛ می تواند پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از افراد باشد . بنابراین خرید میز تحریر دیواری به ویژه برای فضاهای کوچک انتخاب عاقلانه‌ای است.

میز تحریر دیواری

میز تحریر تاشو:

مدتی است که طراحان و تولید کنندگان  میز تحریر به کمک خلاقیت و با توجه به نیاز کاربران ، مدل های مختلفی از میز تحریرهای تاشو  را وارد بازار کرده اند. این نوع میز تحریر به کاربر این امکان را می دهد که در صورت  نیاز نداشتن به آن و به منظور بهره وری بیشتر از فضا در سریع ترین زمان ممکن و به آسانی نسبت به جمع کردن آن اقدام کند. حمل و نقل آسان ، اشغال فضای کم  و قیمت مناسب از جمله مزایای خرید میز تحریر تاشو می باشد.

میز تحریر کتابخانه دار:

یکی از انواع میز تحریر که از لحاظ ابعاد و طراحی بسیار متنوع است ، میز تحریر کتابخانه دار می باشد. این مدل میز تحریر به کاربر این امکان را می دهد که همزمان هم میز تحریر و هم فضایی برای قرار دادن کتاب داشته باشد . لازم به ذکر است که این مدل میز تحریر در مقایسه با میز تحریر تاشو و میز تحریر دیواری به فضای بیشتری نیاز دارد.

میز تحریر کتابخانه دار

میز تحریر نوجوان :

این نوع میز تحریر به گونه ای طراحی شده که بتواند پاسخگوی نیاز و سلیقه دختران و پسران در گروه سنی نوجوان باشد. مجموعه آویراد دارای تنوع زیادی از محصولات سرویس خواب میز تحریر نوجوانان است.

 

میز تحریر کودک :

این مدل میز تحریر برای کودکان طراحی و تولید شده است. به همین دلیل از لحاظ رنگ ، جنس ، و ابعاد با دیگر انواع میز تحریر کمی تفاوت دارد و برای استفاده کودکان مناسب سازی شده است.

 

تیبل میت :

این میزها چند منظوره هستند و از آنها می توان به عنوان میز تحریر ، میز لپ تاپ ، میز مطالعه ، میز نماز ، میز غذاخوری استفاده کرد. وزن کم ، جابجایی آسان ،استحکام بالا،  قابلیت تنظیم ارتفاع  و شیب از ویژگی های بارز تیبل میت Table Mate است.

تیبل میت

کدام میز تحریر و چگونه و از کجا بخریم؟

اگر تصمیم گرفتید به خرید میز تحریر گرفتید سعی کنید یک میز تحریر کتابخانه دار را انتخاب کنید که بتواند نیاز ها و مشکلات شمارا حل کنید سعی کنید میز تحریر را از فروشگاه های معتبر که محصولات با کیفیت بالا ارائه میدهند خریداری کنید.

 آویراد مجموعه ایست که در زمینه کنترل کیفیت محصول و طراحی های مشتری پسند، چندین تندیس از همایش ها و برنامه های بین المللی دریافت کرده است و نشانی است بر مسیر درست کیفیت تولید. بدین منظور به راحتی میتوانید از فروشگاه اینترنتی آویراد محصولاتتان را خرید نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *