بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

زمانی که صحبت از دکوراسیون اتاق خواب می شود، علاوه بر انتخاب سرویس خواب و چیدمان وسایل، یکی از موارد مهمی که باید به آن اهمیت داده شود، انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران برای اتاق است، آن هم به این دلیل که رنگ اتاق خواب، تاثیر بسیاری بر روی روحیه می گذارد. رنگ اتاق خواب باید با توجه به جنسیت و سن فرد انتخاب شود و قطعا تفاوت هایی در خصوص انتخاب رنگ برای اتاق پسرانه و دخترانه وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین رنگ برای اتاق خواب پسرانه بپردازیم.

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

زمانی که صحبت از دکوراسیون اتاق خواب پسران می شود، نباید از تاثیر رنگ ها غافل شد، هر رنگی انرژی خاص خود را دارد و می تواند بر رفتارهای ما تاثیر بگذارد. اتاق خواب محلی است برای استراحت و انجام دادن یک سری کارها مانند مطالعه و بازی، پس بسیار مهم است که رنگی که انتخاب می شود، بیشترین میزان آرامش را در فضا ایجاد کند. معمولا زمانی که نوبت به انتخاب رنگ برای اتاق پسرها می رسد، اکثرا سراغ رنگ آبی می روند اما نکته اینجاست که شما برای انتخاب رنگ اتاق باید مواردی مانند سن را هم در نظر بگیرید و بعد متوجه می شوید که گزینه های دیگری نیز موجود است.

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب رنگ اتاق پسران باید در نظر داشته باشید، نور و روشنایی اتاق است و اگر نور اتاق کم است، بهتر است رنگ های روشن تر انتخاب شوند تا اتاق از حالت تاریکی در بیاید. به علاوه این که رنگی که انتخاب می شود باید چند منظوره باشد، یعنی این که با دیگر وسایل اتاق هماهنگ باشد و اگر قرار است وسیله ای را در اتاق تغییر بدهید، باز هم تطابق رنگ حفظ شود.

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

معرفی بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

در این قسمت از مقاله به بررسی بهترین رنگ ها برای اتاق خواب پسران می پردازیم.

  • رنگ آبی

رنگ آبی به دلیل حس آرامشی که القا می کند، بیشتر برای اتاق پسران مورد استفاده قرار می گیرد و طیف وسیعی از رنگ آبی یعنی آبی آسمانی، فیروزه ای و کاربنی را می توان در ترکیب با رنگ هایی مانند زرد یا سفید در دکوراسیون به کار برد تا اتاق روح پیدا کند.

  • رنگ سبز

رنگ سبز هم از آن دسته از رنگ هایی است که به خوبی در ترکیب با رنگ هایی مانند زرد و نارنجی مورد استفاده قرار می گیرد و این رنگ می تواند آرامش بیشتری را هم در فضا ایجاد کند. اگر دوست ندارید رنگ دیوارها سبز باشد، می توانید این رنگ را در روتختی، کوسن یا قالیچه و فرش اتاق به کار بگیرید.

  • رنگ خاکستری

رنگ خاکستری، جزء رنگ های خنثی است که به خوبی با سایر رنگ ها ترکیب می شود و می توانید هارمونی خاصی را در اتاق و وسایل ایجاد کنید. خیلی از اتاق هایی که در آن ها از رنگ طوسی یا خاکستری استفاده شده، حس آرامش را القا می کنند.

  • رنگ نارنجی

شاید برای تان عجیب باشد، اما می توانید از رنگ نارنجی هم در اتاق خواب پسران استفاده کنید. بهتر است اگر این رنگ را انتخاب می کنید، از رنگ های متضاد آن مانند آبی هم استفاده کنید تا فضا و دکوراسیون از یکنواختی خارج شود. بکارگیری رنگ نارنجی در دکوراسیون اتاق می تواند حس مثبت اندیشی بیشتری را در شما ایجاد کند.

  • رنگ سفید

سفید هم از آن دسته از رنگ هایی است که هیچ وقت دل را نمی زند و هر رنگی را می توانید با آن استفاده کنید. رنگ های شیری، استخوانی و صدفی در دسته رنگ های سفید قرار می گیرند و به نوعی نمادی از آرامش عمیق هستند. رنگ سفید هم چنین فضای اتاق را بزرگ تر و پر نورتر نشان خواهد داد.

بهترین رنگ بر اساس رده سنی

پسرها در هر رده سنی، خلق و خوی متفاوتی دارند و در سنین نوجوانی، حساس تر از هر زمان دیگری خواهند بود و معمولا تغییراتی در سلیقه شان ایجاد می شود. پس مهم است که هنگام انتخاب رنگ به سن هم اهمیت داده شود. در ادامه به بررسی انتخاب بهترین رنگ با توجه به رده سنی خواهیم پرداخت.

بهترین رنگ اتاق خواب بچه گانه

برای پسر بچه های زیر ده سال معمولا از رنگ های ملایم مانند آبی آسمانی یا فیروزه ای استفاده می شود تا برای انجام تکالیف شان، محیط آرامش بیشتری داشته باشد. اما شما گزینه های دیگری مانند رنگ نارنجی یا رنگ های روشن تر مانند سفید را هم پیش رو دارید و می توانید ترکیبی از رنگ ها را استفاده کنید. اگر وسایلی که برای فرزندتان خریداری کرده اید، به گونه ای است که قرار است تا نوجوانی استفاده شود، بهتر است سراغ رنگ هایی بروید که شادتر هستند و انرژی بیشتری را ایجاد می کنند.

بهترین رنگ اتاق خواب پسران نوجوان

معمولا نوجوانی دوره ای است که با یک سری هیجانات همراه است و بسیاری از نوجوانان دوست دارند مستقل باشند، پس بهتر است انتخاب رنگ یا چیدمان و دکوراسیون اتاق را به خودشان بسپارید. برای این دوران هم می توان از رنگ هایی مانند آبی روشن و تیره مانند آبی کاربنی و در ترکیب با رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و سفید استفاده کرد.

در پایان این که،

قاعده کلی برای انتخاب رنگ اتاق خواب پسران وجود ندارد و آن چه که اهمیت دارد این است که رنگی که انتخاب می شود، متناسب با سلیقه شما باشد، با دکوراسیون کلی اتاق هماهنگ باشد و حس آرامش را در فضا ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *