ست اتاق خواب چیست و شامل چه مواردی است

اتاق خواب مکانی است برای استراحت و بسیاری از ما بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری شلوغ و خسته کننده، با اتاق مان پناه می آوریم. به همین خاطر مهم است که اتاق چه دکوراسیونی داشته باشد و از چه وسایلی استفاده کنیم. خیلی از مواقع زمانی که صحبت از دکوراسیون و انتخاب وسایل اتاق خواب می شود، ممکن است واژه “ست اتاق خواب” به گوش تان خورده باشد. اما ست اتاق خواب چیست و شامل چه مواردی است؟

ست اتاق خواب

ست اتاق خواب پکیج های 5 تکه، 6 تکه و 7 تکه را شامل می شود که هر کدام یک سری آیتم ها و وسایل را دارند. اما به طور کلی سرویس خواب، شامل تختخواب، پاتختی، میز آرایش، آینه، میز کنسول و کمد است که این آیتم ها در هر ست کم و زیاد می شوند که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که هر ست شامل چه مواردی می شود.

ست 5 تکه

زمانی که شما برای خرید سرویس خواب به بازار مراجعه می کنید، بیشتر با ست 5 تکه روبرو می شوید که شامل تختخواب، میز لوازم آرایش، دو عدد پاتختی و یک آینه است که حالا ممکن است برخی کمپانی ها به جای دو عدد پاتختی، یک پاتختی و کمد را به ست اضافه کنند.

ست 6 تکه

اگر می خواهید از فضای موجود در اتاق استفاده بهینه داشته باشید و البته فضای کافی هم دارید، می تواند سراغ ست اتاق 6 تکه بروید که شامل یک تختخواب، دو عدد پاتختی، میز لوازم آرایش، آینه و کمد کشودار می باشد.

ست 7 تکه

به ندرت پیش می آید که شما به فروشگاهی مراجعه کنید و ست 7 تکه داشته باشند. در واقع، این ست تمام اجزای ست 5 تکه را دارد و معمولا کمد و نیمکت به آن اضافه می شود

 

آیا تشک هم جزء آیتم های ست اتاق خواب است؟

خیر. تشک شامل ست اتاق خواب نمی شود و باید جداگانه خریداری شود. هنگام خرید تشک حتما به ابعاد تختخواب و سن و شرایط بدنی باید اهمیت داده شود، چرا که تشک نامناسب می تواند عوارضی مانند کمر درد و دردهای عضلانی را در دراز مدت به همراه داشته باشد. تشک های طبی بهترین نوع تشک هستند که برای تمامی رده های سنی مناسب و قابل استفاده می باشند.

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب ابتدا با تخت خواب شروع می شود، در واقع تختخواب جزئی از سرویس خواب است که کل دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر جای نامناسبی برای آن در نظر گرفته شود، زیبایی و چیدمان ما بقی اجزا نیز به هم خواهد خورد. پاتختی که معمولا دو عدد هستند، در دو طرف تختخواب و در قسمت بالا قرار می گیرند. میز لوازم آرایش نیز روبروی تخت گذاشته خواهد شد.

حال بسته به اینکه ست اتاق خواب تان چند تکه است و چه آیتم هایی دارد، چیدمان باید به گونه ای انجام شود که اتاق حالت شلوغ و به هم ریخته ای پیدا نکند و استفاده بهینه ای را از فضا داشته باشید.

نکات مهم انتخاب ست اتاق خواب

هنگام انتخاب و چیدمان اتاق خواب، بهتر است یک سری نکات را در نظر داشته باشید. از جمله این که:

  • تعداد آیتم های اتاق خواب باید با توجه به اندازه اتاق خواب و فضای موجود انتخاب شود. به عنوان مثال، انتخاب ست شش تکه یا گاها پنج تکه هم برای اتاق های کوچک مناسب نیست و شما می توانید اتاق خواب سه تکه را که شامل تختخواب، میز پاتختی و کمد کشودار است را انتخاب کنید. نکته دیگر این است که برای اتاق های کوچک تر، سراغ وسایل با ابعاد بزرگ نروید، چرا که فضای اتاق شلوغ و کوچک تر نشان داده خواهد شد.
  • حتما هنگام انتخاب سبک و رنگ ست اتاق خواب این نکته را در نظر داشته باشید که برای چه رده سنی خریداری می شود.
  • بودجه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن، آیتم هایی را به ست اضافه یا حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *