سرویس خواب مینیمال

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از جمله مواردی است که خیلی از ماها به آن اهمیت می دهیم و یکی از اجزای اصلی هر اتاق خوابی، سرویس خواب است که سبک دکوراسیون شما را مشخص می کند. سرویس خواب مینیمال یکی از سبک های دکوراسیون و سرویس خواب هایی است که این روزها مورد استقبال قرار گرفته، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سبک سرویس خواب مینیمال

سرویس خواب مینیمال، سرویس خوابی است که دکوراسیون آن ساده است و اجزای آن به گونه ای انتخاب می شوند که شلوغی و به هم ریختگی در فضا ایجاد نشود. رنگ هایی که در سرویس خواب مینیمال به کار برده می شوند، اغلب سفید، خاکستری، مشکی یا قهوه ای هستند که حس آرامش بیشتری را ایجاد می کنند. در واقع، آن دسته از افرادی که به دنبال سادگی در دکوراسیون خود هستند، باید سراغ سرویس خواب مینیمال بروند.

ویژگی های سرویس خواب مینیمال

تخت خواب

تخت خواب یکی از اجزای اصلی سرویس خواب است که در اولویت قرار می گیرد و اگر تختخوابی که انتخاب می کنید با مشخصه های طراحی مینیمال همخوانی نداشته باشد، کل فضای شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. برای تخت خواب مینیمال توصیه می کنیم سراغ رنگ های طبیعی و ملایم مانند خاکستری، سفید، شیری یا هر رنگی که به سمت سفید و خنثی تمایل دارد، بروید.

سایز تختخواب سرویس خواب مینیمال معمولا کوچک تر از تختخواب سرویس خواب مدرن است و دلیل آن می تواند این باشد که تختخواب های کوچکتر، ظریف تر هستند و فضا را ساده تر نشان می دهند. حتی خیلی از تختخواب های این مدل سرویس خواب، پاتختی هم ندارند. بالشت و روتختی که برای تختخواب انتخاب می کنید نیز باید رنگ روشنی داشته باشند و از طرح های شلوغ در آن ها استفاده نشده باشد.

فضای دیوارها

دیوارها در این مدل سرویس خواب نقش پررنگی دارند و توصیه می شود تا حد امکان خالی بمانند و یا از تعداد معدودی قاب عکس یا آثار هنری استفاده کنید، به گونه ای که فضا شلوغ به نظر نرسد. رنگ دیوارها و کاغذ دیواری ها نیز باید آرام و خنثی باشند و سراغ رنگ های تیره یا ترکیب رنگ پیچیده نروید.

استفاده از قفسه یا کمد

توصیه می شود برای چیدمان این نوع سرویس خواب تنها از یک کمد یا قفسه استفاده شود، شاید نیاز باشد وسایل غیر ضروری تان را کنار بگذارید و اگر این کار برای تان امکان پذیر نیست، می توانید آن ها را در انباری نگهداری کنید. توجه داشته باشید که در این سبک از دکوراسیون، استفاده از هر گونه وسیله اضافی و غیر ضروری حذف خواهد شد.

جالباسی

لباس ها و جالباسی در این نوع سرویس خواب نباید جلوی چشم باشند و حتما آن ها را داخل کمد نگهداری کنید. حتی می توانید وسایل اضافی خود را در کشوهای زیر تخت و یا فضای زیر تخت قرار دهید.

سرویس خواب دخترانه مینیمال

در سرویس خواب دخترانه باید از رنگ های ملایمی مانند سفید یا صورتی استفاده شود. بهتر است رنگ دیوارها روشن باشد و برای مواردی مانند روتختی، کوسن ها یا فرش سراغ رنگ های طوسی، صورتی، یا رنگ های پاستلی بروید و از چند قاب عکس ساده با طرح های مینیمال استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمام اجزای اتاق خواب باید قانون سادگی را پیروی کنند.

سرویس خواب پسرانه مینیمال

در چیدمان سرویس خواب مینیمال پسرانه می توانید از کمد و میز تحریر با طراحی ساده استفاده کنید و رنگ دیوارها و روتختی را از رنگ های سفید، طوسی یا آبی روشن که ملایم تر هستند، انتخاب کنید یا اگر قرار است از ترکیب چند رنگ استفاده کنید، انتخاب ها به گونه ای باید باشد که سادگی فضا حفظ شود.

سرویس خواب دو نفره مینیمال

اگر قرار است دو نفر از یک اتاق خواب استفاده کنند و دکوراسیون مینیمالی داشته باشید، سعی کنید تختخواب ها را در یک کنج قرار دهید و برای چیدمان سراغ رنگ های ملایم و روش بروید تا اتاق شلوغ به نظر نرسد. از آن جایی که دو نفر وسایل بیشتری دارند، بهتر است از یک میز تحریر یا میز آرایش استفاده شود و تا حد امکان در یک سمت اتاق چیده شوند تا فضای آرام تر و ساده تری داشته باشید.

چند نکته کاربردی

  • در صورتی که سرویس خواب مینیمال را انتخاب کنید، حتما اجازه دهید نور طبیعی وارد اتاق شود تا انرژی محیط بالا برود و فضا دل بازتر به نظر برسد. در این صوررت، دیگر نیازی به استفاده از وسایلی مانند آباژور و نورهای طبیعی نیست و محیط اتاق شلوغ نخواهد شد.
  • استفاده از گلدان های طبیعی و خانگی را در چیدمان سرویس خواب فراموش نکنید. درست است که می گوییم فضای اتاق در این سبک از چیدمان باید خلوت باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که گل طبیعی به محیط طروات می دهد و نکته بعدی این است که رنگ گلدان ها هم سعی کنید روشن و ملایم باشند.
  • سعی کنید در چیدمان سرویس خواب مینیمال سراغ مبل نروید و از پاف های کوچک استفاده کنید.
  • قبل از چیدمان سرویس خواب ، ابعاد و اندازه هر وسیله ای که می خواهید خریداری کنید را در نظر بگیرید. اندازه ها باید متقارن و در ابعاد کوچک باشند تا آرامش بیشتری در فضا ایجاد شود.

مشاوره خرید سرویس خواب

02155251804 – 09124122386

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *